kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
لاریجانی:

شیطنت آمریکا باعث ایجاد وفاق در‌کشور شد

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: شیطنت آمریکایی‌ها باعث شد فضای وفاق و همدلی در کشور به وجود بیاید که ارزشمند است و در حالی که نیت دیگری داشتند، اما موفق به تحقق آن نشدند.




علی لاریجانی در دیدار با معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ضمن تشکر از عملکرد معاونان پارلمانی در ارتباط با مجلس و برقراری ارتباط میان قوای مجریه و مقننه گفت: شیطنت آمریکایی‌ها باعث شد فضای وفاق و همدلی در کشور به وجود بیاید که ارزشمند است و در حالی که نیت دیگری داشتند، اما موفق به تحقق آن نشدند.
به گزارش فارس به نقل از خانه ملت، وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید» بیان داشت: برخی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری را سخت کرده لذا لازم است در دستگاه‌ها ستادی تشکیل شود تا ایرادات قانونی مشخص شود که البته به معاونت قوانین مجلس نیز گفته‌ایم تا تنقیح قوانین را در اولویت قرار دهند. روان سازی فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از فساد نیازمند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات باید روند سرمایه‌گذاری روان سازی شود و اگر قانونی مخل بوده یا ضرورت ندارد به مجلس اطلاع داده شود تا اصلاح شده یا در صورت لزوم همان آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها تغییر کند.
لاریجانی با بیان اینکه روان سازی فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از فساد نیازمند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است، خاطرنشان کرد: در جلسه سران قوا نیز این بحث ضروری عنوان شد و در حال حاضر این پروژه تا حدی در برخی دستگاه‌ها و استان‌ها جلو رفته اما به یکدیگر متصل نیست، از این رو لازم است وزارت ارتباطات به عنوان اصل باشد و سایر دستگاه‌ها با این وازرتخانه همکاری کنند.