kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

برترین‌های سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند

همزمان با آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزیدگان این دوره از مسابقات در بخش‌های مختلف اعلام شدند. قاری ایرانی به جایگاه دوم این دوره از مسابقات نایل شد.

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور مسئولان کشوری و لشکری، جامعه قرآنی و اقشار مختلف مردم در مصلی بزرگ امام‌ خمینی(ره) برگزار و از برگزیدگان بخش‌های این دوره از مسابقات شامل بزرگسالان، بانوان، دانش‌آموزان و روشندلان تجلیل و لوح این دوره از مسابقات به آنها اهدا شد. بر اساس این گزارش قاری و حافظ ایرانی در رشته‌های قرائت قرآن کریم و حفظ کل به جایگاه دوم این دوره از مسابقات دست یافتند.
مشروح اسامی برگزیدگان بدین شرح است:
رشته قرائت تحقیق؛ آقایان سلمان امرالله از اندونزی، مهدی غلام‌نژاد از ایران، محمدرضا سلمان از عراق، احمد میرعبدالعزیز از مصر، وان عین‌الدین حلمی از مالزی. رتبه‌های برتر حفظ کل قرآن کریم در بخش بزرگسالان: رتبه اول: محمد جواد مرادی از کشور ایران، رتبه دوم: عبدلی التوفیق از کشور الجزایر، رتبه سوم: احمد بدر الدین حمام از کشور سوریه، رتبه چهارم: سید احمد عثامه از کشور موریتانی، رتبه پنجم: اکرم بن زکریا از کشور تونس.
در رشته حفظ کل قرآن بانوان، مریم شفیعی از ایران، فاطمه یونس از لبنان و سمانه موسوی از افغانستان رتبه‌های برتر مسابقات را کسب کردند. در رشته حفظ کل قرآن نابینایان، السید حمدی السید ابراهیم از مصر، سعید علی‌اکبری از ایران و سید نورالحق از هند موفق به کسب رتبه برتر شدند.
در رشته حفظ کل قرآن دختران دانش‌آموز، زینب امین‌پور از جمهوری اسلامی ایران، فیضاء نرگس از ترکیه و ریم‌اشبول از اردن، رتبه برتر این دوره از مسابقات را از آن خود کردند. همچنین در رشته حفظ کل دانش‌آموزان پسر، عبدالعلیم عبدالرحیم محمد حاجی از کنیا، علی فیضی از ایران و محمود ابوالخیر ناصیف از سوریه به عنوان برترین‌های این دوره از مسابقات معرفی شدند. در رشته قرائت دانش‌آموزان پسر نیز امیرحسین رحمتی از ایران، سید یاسین حسینی از افغانستان و محمد رفقی حواری از اندونزی موفق به کسب رتبه برتر شدند.