kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

حوادث کوتاه از کشور

سرقت اینترنتی
 یزد- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با ارسال آپ جعلی برای خریداران پوشک نوزاد، اقدام به تخلیه حساب‌های آنها می‌کرد، خبر داد.سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» گفت: با توجه به ترفند‌های کلاهبرداران در بستر فضای مجازی، کاربران با تبلیغات اغواکننده همچون «خرید پوشک با قیمت‌های باور نکردنی» مواجه شده و در اثر عدم سواد رسانه‌ای از حساب آنها کلاهبرداری صورت می‌گیرد.وی افزود: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از حساب بانکی وی مدعی شده چند روز پیش با مشاهده تبلیغی با عنوان پوشک نوزاد زیر قیمت بازار اقدام به واریز مبلغی از طریق نصب آپ پیشنهادی که از سوی فروشنده توصیه شده بود، کردم که بعد نصب آپ پیشنهادی و وارد کردن اطلاعات واریزی مورد نظر صورت نگرفت و با چندین مرتبه اخطار مواجه شدم در نهایت با تماس‌های تلفنی من در سایت آنها عضو و قرار شد چند بسته پوشک را برایم ارسال کنند و من بعد دریافت پوشک‌ها در محل درب منزل مبلغ مورد نظر را به صورت حضوری پرداخت نمایم، که بعد ساعاتی با دیدن پیام‌های حساب بانکی‌ام متوجه شدم حسابم فیشینگ شده است.وی ادامه داد:با توجه به کلاهبرداری صورت گرفته پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا استان یزد در دست اقدام قرار گرفت و با توجه به شیوه و شگرد‌های پلیسی و استعلام‌های صورت گرفته متهم در کمتر از ۴۸ ساعت در یکی از استان‌های همجوار در محل مغازه خود که فروشنده لوازم خیاطی بود شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شد.
امحاء مرغ غیر بهداشتی
رشت- خبرنگار کیهان: بيش از 10 تن مرغ غيربهداشتي از پنج دستگاه خودروي نيسان وانت در شهرستان رشت كشف و امحاء شد.مأموران نيروي انتظامي در پي اطلاع از حمل مرغ‌هاي مرده خفه شده توسط پنج دستگاه خودروي نيسان وانت در شهرستان رشت‌، موضوع را بررسي و با متوقف كردن و بازرسي از خودروهاي مذكور موفق شدند 10 هزار و 335 كيلوگرم لاشه مرغ خفه شده را، كشف و ضبط كنند.گفتني است محموله هاي كشف شده به روش بهداشتي در لاشه‌سوز معدوم و رانندگان خودروهاي نيسان وانت نيز با تشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي شدند.
واژگونی خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از واژگونی خودروی زانتیا در محور نیکشهر- ایرانشهر خبر داد.سرهنگ یدالله ستوده گفت: این حادثه در کیلومتر 85 محور نیکشهر- ایرانشهر بوقوع پیوست که بر اثر آن راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.وی علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ذکر کرد.
اسکناس جعلی
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان همدان، از کشف اسکناس جعلی در این استان خبر داد.  سرهنگ رضا زارعی،  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل پول جعلی توسط یک دستگاه سواری پژو در محور‌های مواصلاتی استان، ماموران این خودرو را در نزدیکی پلیس راه همدان - کرمانشاه که قصد خرید از دست‌فروش را داشت توقیف و در بازرسی‌های صورت گرفته از آن، پنج قطعه تراول چک از سرنشینان کشف و خودرو به همراه چهار سرنشین به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال داده شد.سرهنگ زارعی ادامه داد: مجددا خودرو توسط کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بازرسی دقیق قرار گرفت که از جا سازی زیر صندلی عقب و داخل فرمان و در بازرسی بدنی راننده و سرنشینان مقادیر زیادی تراول چک و اسکناس جعلی، دوعدد سماور زغالی قدیمی زرد رنگ برنجی و دو تیغه چاقو و آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف شد.این مقام مسئول اظهار داشت: پس از شمارش اسکناس‌های جعلی مبلغ ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اسکناس جعلی شامل ۱۲۲ قطعه تراول چک قدیمی و ۲۱ قطعه تراول چک جدید و ۲۳۰ قطعه اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی، جمعاً ۳۷۳ قطعه تراول چک کشف شد.
شوقان لرزید
بجنورد - ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی 4/1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 29 دقیقه و 31 ثانیه بامداد دیروز (دوشنبه)، در هشت کیلومتری عمق زمین و موقعیت آنرا 37/28 درجه عرض شمالی و 57/13 درجه طول شرقی عنوان کرده است.زمین لرزه مزبور در 23 کیلومتری شمال شرقی شهر شوقان، 28 کیلومتری جنوب غربی بجنورد و 32 کیلومتری شهر سنخواست روی داده است که ساکنان شهر بجنورد نیز آنرا احساس کردند.تاکنون از خسارات احتمالی این زلزله گزارشی دریافت نشده است.
نجات گرفتاران در سیل
مشهد- ایرنا: فرماندار تربت جام گفت: به دنبال بارندگی شدید و جاری شدن سیل در این شهرستان اعضای یک خانواده پنج نفره که در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند. مرتضی حمیدی افزود: در پی اعلام گرفتار شدن یک خانواده در محل سکونت خود در محدوده یکی از چاه‌های کشاورزی، تیمی از نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شد. وی اظهار داشت: این حادثه در روستای رحمت آباد و در پی طغیان رودخانه‌های فصلی این منطقه رخ داد. وی گفت: گروه‌های انتظامی بخش بوژگان با کمک نیروهای امدادی طی عملیات امداد و نجات موفق به نجات این خانواده از امواج سیل شدند.
سارقان كابل برق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان «خمینی شهر» از شناسایی و دستگيري اعضای باند سارقان كابل برق و کشف 30 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ «علي جعفري نژاد» گفت: پس از انجام یک سری کارهای تخصصی سه سارق شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بازجویي هاي تخصصی پلیس به 30 فقره سرقت كابل برق اعتراف کردند که پرونده تشکیل و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
بازداشت محیط‌بان خاطی
یاسوج- تسنیم: یکی از محیط‌بانان مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد با دو شکارچی متخلف برای شکار کل و بزهای دنا همکاری می‌کرد.
حکایت دو محیط‌بان هم شیفت در دنا جالب است جایی که یکی از آنان با شکارچیان هم‌ دست شده و دیگری دغدغه حیات وحش را دارد، محیط بان به همکارش شک کرده است و تصمیم می‌گیرد با یک نقشه به این شک پایان دهد.محیط‌بان دغدغه‌مند به بهانه ناهار از دیگر همکارش خداحافظی می‌کند و در گوشه‌ای به انتظار می‌نشیند تا شکش را راست آزمایی کند، بعد از ساعتی سر و کله شکارچیان متخلف پیدا شده و صدای شلیک گلوله بلند می‌شود.محیط‌بان متعهد متولیان امر را در جریان موضوع قرار می‌دهد تا در نهایت با هماهنگی یگان حفاظت محیط زیست شکارچیان و محیط‌بان به دام می‌افتند.
سارق در دام
رشت- خبرگزاری صدا و سیما: دو سارق مصالح ساختمان‌های نیمه کاره در تالش از توابع استان گيلان دستگیر شدند.فرمانده انتظامي تالش گفت: ماموران پليس آگاهي این شهرستان دو سارق مصالح ساختمان‌های نیمه کاره را هنگام سرقت دستگیر کردند.
سرهنگ حسين جمال‌دار افزود: متهمان 33 و 42 ساله به 8 فقره سرقت اعتراف كردند.
وي افزود: در بازرسي از مخفيگاه متهمان اموال مسروقه شامل در‌ب هاي آهني ، ميل گرد و آهن‌آلات كشف و ضبط شد.فرمانده انتظامي شهرستان تالش ارزش اموال سرقتی را بیش از 100 ميليون ريال اعلام کرد.
تصادف خونبار
بیرجند- مهر: جانشین پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۹ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
سرهنگ محمد باقر توفیقی نیا افزود: یک فقره تصادف فوتی بوده که یک متوفی داشته است.وی ادامه داد: همچنین هشت فقره تصادف جرحی بوده که ۱۵ مجروح را به دنبال داشته است.
قاچاق سنگ طلا
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان از كشف سنگ طلای قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «قاسم نظري» گفت: در پی کسب خبری مبني برفعالیت تعدادی از افراد سود جو از طریق استخراج سنگ طلا به صورت غیر قانونی در اطراف یکی از معادن طلای شهرستان ورزقان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وي ادامه داد: مأموران انتظامی بخش خاروانا با تشدید اقدامات کنترلی در بازرسی از خودرو‌های عبوری در محورهای فرعی بخش خاروانا از چهار دستگاه خودروی نیسان مقدار هشت تن سنگ طلا کشف و ضبط که در این رابطه چهار نفر دستگیر شدند.
سرهنگ «نظری» با بیان اینکه ارزش ریالی سنگ‌های کشف شده توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال اعلام شده، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده  پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.