kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

مستمری مددجویان سیل‌زده بهزیستی مازندران سه برابر شد

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: مستمری مددجویان سیلزده استان سه برابر شد و در ماه فروردین به آنان پرداخت شده است.

سعید آرام، افزود: مستمری این مددجویان که ساکن شهرستان های سیمرغ، سوادکوه، جویبار، ساری، میاندرود و نکا هستند، با افزایش سه برابری پرداخت شده است.
وی توضیح داد: سیل اخیر علاوه بر این که خانه 90 مددجوی بهزیستی مازندران را به صورت کامل تخریب و به خانه 370 مددجوی دیگر هم خسارت وارد کرد، سبب از دست رفتن لوازم خانگی 290 خانوار مددجو و از بین رفتن زمین کشاورزی، دام و کسب و کار 111 خانوار دیگر شد.
مدیرکل بهزیستی مازندران مجموع خسارت وارد شده به مددجویان این نهاد را تاکنون 140 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: اقلام مورد نیاز شامل سبد کالا ، پوشاک و پتو ، لوازم بهداشتی و لوازم توانبخشی به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال میان آسیب دیدگان توزیع شد.
وی افزود: در قدم بعدی مستمری تمامی 450 مددجوی ساکن شهرستان سیمرغ که بیشترین خسارت را دیده اند به سه برابر برای یک دوره افزایش یافت که حداقل میزان آن پنج میلیون ریال و حداکثر هم 15 میلیون ریال بوده که به تمامی آنها پرداخت شده است.
آرام گفت: همچنین مستمری مددجویان آسیب دیده شهرستان های نکا، میاندرود، سوادکوه، ساری و جویبار نیز برای یک ماه به سه برابر افزایش یافته و پرداخت شده است.
آرام همچنین گفت که ساخت تمامی 90 واحد مسکونی تخریب شده مددجویان بهزیستی مازندران آغاز شده و این کار را با همکاری بسیج سازندگی در حال
انجام است.
وی توضیح داد: برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی یکصد میلیون ریال کمک بلا عوض از سوی بهزیستی پرداخت می شود، تامین آجر مورد نیازشان نیم بهاء است و علاوه بر این مبلغ پنج میلیارد ریال تسهیلات هم از سوی شورای هماهنگی رفاه استان مازندران و از محل تسهیلات بنیاد مسکن مصوب شده که اختصاص یافته است.