kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

دستگیری عامل شهادت یک مامور مرزبانی سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یکی از‌اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد که سال 96 در یک عملیات مسلحانه باعث شهادت شهید سرگرد «رسول طالبی» از ماموران پلیس مرزبانی شد..
سرویس شهرستانها :

سرتیپ محمد قنبری در این باره اظهار داشت: در پی شهادت یکی از ماموران جان برکف فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس استان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام مستمر کارهای اطلاعاتی یکی از عوامل شهادت این شهید بزرگوار را در محله «اسلام آباد» شهرستان خاش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
ساعت 16 سوم دیماه سال 1396 در پی رصد اطلاعاتی ماموران پلیس مرزبانی مشخص شد عوامل یک باند بزرگ مواد مخدر قصد حمل مقدار قابل توجهی مواد از یکی از کشورهای همسایه از منطقه «روتک» شهرستان سراوان در حوالی میل 118 و 119 به داخل کشور را دارند.
پس از بررسی صحت خبر بلافاصله 2 تیم عملیاتی به سرپرستی شهید سرگرد رسول طالبی جانشین گروهان تکاوری 125 «مکسوخته» شهرستان سراوان، جهت اجرای کمین عازم منطقه شدند که پس از عبور قاچاقچیان از محدوده قرمز مرزی درگیری شدیدی بین پلیس و سوداگران مرگ آغاز شد و قاچاقچیان با مواجهه با آتش پرحجم پلیس قصد فرار به طرف خاک کشور همسایه را داشتند که با اجرای طرح پدافند و مهار راه خود را سد شده دیدند.
با ادامه این درگیری، قاچاقچیان در نهایت مجبور شدند که خودروها، سلاح و مهمات خود را بجا گذاشته و با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین به سمت مرزهای کشور همسایه متواری شوند.
در این عملیات که چندین ساعت طول کشید، 2 نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند و سرگرد طالبی نیز به دلیل اصابت گلوله به ناحیه گردن به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
کشف یک تن و 580 کیلوگرم تریاک، 439 کیلوگرم حشیش، 3 قبضه سلاح‌گرینف، کلاش و آرپی جی به همراه مهمات مربوطه، تعدادی بیسیم و دوربین دید درشب و 2 دستگاه خودروی تویوتا از دستاوردهای تکاوران پلیس مرزبانی در آن عملیات بود.