kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

حوادث کوتاه از کشور


    
    بازداشت سارق
بناب- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بناب گفت: قاتلی که به دلیل اختلاف درخصوص ارثیه پدری با استفاده از سلاح گرم برادر خود را به قتل رسانده بود، ظرف کمتر از سه ساعت دستگیر شد.
سهراب شفقی افزود: با حضور به موقع مأموران در محل مشخص شد فردی با هویت معلوم و حدود 34 ساله بر اثر اصابت گلوله کشته
شده است.
وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده در محل مشخص شد که نزاع بین دو برادر بوده که به علت داشتن اختلاف بر سر ارثیه پدری با همدیگر درگیر شده و در اثر این درگیری یکی از آنان به قتل رسیده است.
شفقی گفت: در این خصوص پرونده تشکیل یافته جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارسال شد.
قاچاق مواد مخدر
 یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «خاتم» از کشف 201 کیلوتریاک در عملیات ماموران پلیس این شهرستان
خبر داد.
سرهنگ غلامرضا کشوری گفت: ماموران یک خودرو در محورهای فرعی را مشاهده و به آن مشکوک و در یک عملیات ضربتی آن را
متوقف کردند.
وی ضمن ‌اشاره به دستگیری دو سوداگرمرگ گفت: در بازرسی از این خودرو 201 کیلو تریاک کشف شد.
وی در پایان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که قصد انتقال این محموله از شرق کشور به یزد را داشتند که موفق نشدند.
کشف ارز قاچاق
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس‌ پلیس راه‌آهن آذربایجان از کشف ارز قاچاق (پوند انگلیس) خبر داد.
سرهنگ رسول حیدرزاده، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس راه‌آهن آذربایجان با اطلاع از فعالیت افرادی در زمینه قاچاق ارز، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار خود
قرار دادند.
وی افزود: مأموران حین کنترل بار مسافر قطار بین‌المللی «تبریز- وان» به دونفر مظنون و در بازرسی از وسایل آنها 13 هزار پوند انگلیس کشف کردند و متهمان به دادسرا معرفی شدند.
سقوط در رودخانه
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: یک دختر سه ساله بر اثر سقوط به رودخانه‌ای در روستای «چشین» شهر همدان جان خود را از دست داد.
سرهنگ جمشید باقری بیان کرد: یک خانواده در کنار رودخانه روستای چشین اتراق کرده بودند که دختر آنها به یکباره با جدا شدن از خانواده به داخل رودخانه سقوط کرد.
وی اضافه کرد: پس از خارج کردن جسد کودک و تایید مرگ او توسط اورژانس، ماموران موضوع را به قاضی کشیک و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی اطلاع دادند.
قاچاق مرغ زنده
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زاهدان از کشف مرغ زنده قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی عارف نژاد اظهار داشت: ماموران پاسگاه «شهید تردست» شهرستان زاهدان هنگام پایش خودروهای عبوری در محور زابل- زاهدان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و به آن دستور ایست
دادند.
وی ادامه داد: راننده خودروی مذکور بدون توجه به دستور ایست پلیس به سمت جاده‌های فرعی اطراف متواری شد که مأموران با رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح و ضمن دادن هشدارهای لازم در نهایت به لاستیک کامیون شلیک و آن را متوقف کردند.
وی اضافه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد یک هزار و 314 قطعه مرغ زنده قاچاق فاقد مدارک معتبر گمرکی کشف شد و دو نفر دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل شده‌اند.
سارق در دام
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان البرز از دستگیری یک سارق حین سرقت در بخش «بیدستان» و کشف 11 فقره سرقت
خبر داد.
سرهنگ «بهرام منصوری» گفت: ماموران گشت کلانتری «بیدستان»حین گشت‌زنی یک سارق را حین سرقت لوازم مشاعات ساختمانی ، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی در ادامه افزود: متهم پس از دستگیری تعدادی شیرآلات مسروقه در محل از وی کشف شد و با انتقال به مقر پلیس در بازجوئی فنی ماموران به 11 فقره سرقت در بیدستان اعتراف کرد.
کشف جسد
رشت- خبرگزاری صدا و سیما: جسد ماهیگیر رودسری پس از گذشت ۱۰ روز در منطقه چمخاله لنگرود کشف شد.
رئیس ‌جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر گفت: جوان ۳۴ ساله اهل رودسر که در ۱۳ فروردین امسال در رودخانه لله‌رود رودسر هنگام ماهیگیری غرق شده بود، پس از گذشت ۱۰ روز در دام صیادان منطقه چمخاله کشف شد.
کامیار صالح پور افزود: جسد این جوان پس از بیرون آوردن از آب به سردخانه بیمارستان شهید امینی لنگرود منتقل شد.
جریمه میلیاردی
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: یک واحد قنادی مشهور در تبریز به علت عرضه محصولات غیرقابل مصرف به یک میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت
محکوم شد.
سیداحد یوزباشی، افزود: بازرسان مرکز بهداشت تبریز پس از مراجعه به این واحد صنفی و نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم از تولیدات این واحد، غیرقابل مصرف بودن تولیدات آن را محرز دانستند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این واحد برای مرتبه سوم مرتکب تخلف شده است بنا به قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی حکم به تعطیلی واحد قنادی به مدت سه ماه صادر و اعلام شد.
واژگونی خودرو
رئیس‌ پلیس راه استان اصفهان از واژگون شدن یک دستگاه سواری تیبا در محور « داران - الیگودرز» و فوت یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر خبر داد.
سرهنگ «حسين پورقيصري» گفت: در پی اعلام واژگونی یک دستگاه سواری تیبا در محور «داران-الیگودرز»، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه «دامنه» به محل اعزام شدند.
وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان این خودرو در دم فوت و راننده و دیگر سرنشین آن نیز به شدت مجروح
شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای، عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.
آذرخش100 راس دام را تلف کرد
بجنورد- ایرنا: فرماندار راز و جرگلان گفت: آذرخش در روستای «بهار» بخش جرگلان این شهرستان مرزی استان خراسان شمالی 100 راس دام سبک را تلف کرد.
محمد زارعی اظهار داشت: 100 راس دام دیگر دامداران این روستا نیز بر اثر برق گرفتگی زخمی شدند.
وی در اثر سیلاب‌های فروردین ماه امسال، 332 راس دام تلف شدند که 59 راس از این تعداد دام سنگین، یک سر اسب و بقیه دام سبک
بوده‌اند.
وی افزود: تاکنون رقم ریالی خسارت‌های دامی اعلام نشده است و در صورت بیمه نبودن دام‌ها برای جبران این خسارت‌ها باید راهکارهایی اندیشیده شود تا مردم محروم این شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند.
داروی قاچاق
ارومیه- فارس:  فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از کشف داروی غيرمجاز در حين ورود به کشور خبر داد.
 فردین پیری اظهار کرد: در راستای مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق کالا و تشدید کنترل نوار مرزی، ماموران هنگ مرزی خوی با انجام برخی کارهای اطلاعاتی دقیق در نوار مرزی توانستند تعدادی کالای قاچاق را کشف کنند.
وی تصریح کرد: در این راستا مرزبانان استان تعداد پنج هزار و 250 قلم انواع داروی غیرمجاز را در حین ورود به کشورمان از قاچاقچیان کشف کردند.