kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

ارسال ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناطق سیل‌زده

رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این ستاد ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی برای مردم مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند.



به گزارش مهر، محمد مخبر، در حاشیه آئین ارسال بسته‌های لوازم خانگی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از همان لحظات اولیه وقوع سیل، خدمت‌رسانی به مردم این مناطق را آغاز کرد و این خدمت‌رسانی در 8 استان سیل‌زده ادامه یافته است و هم ‌اکنون قرارگاه‌های ایجاد شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال خدمت‌رسانی در این استان‌های سیل‌زده هستند.
مخبر با‌ اشاره به اینکه لوازم ضروری مثل پتو، چادر، آب معدنی، غذای سرد و گرم، چکمه و... به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، درباره تصمیمات مهم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده گفت: تأمین بخشی از لوازم خانگی از دست رفته، تأمین دام‌های آسیب‌دیده و مهم‌ترین موضوع بحث ‌اشتغال مردم مناطق سیل‌زده پس از بحران، از تصمیمات ستاد است.
وی ادامه داد: امروز چهار هزار بسته لوازم خانگی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان شامل یخچال، گاز، پتو، موکت و ظروف مورد نیاز تهیه شده و به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال می‌شود که این بسته‌ها حداکثر تا دو هفته دیگر در این مناطق توزیع خواهد شد.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره نحوه توزیع این بسته‌های لوازم خانگی گفت: ستاد در مصادیق توزیع هیچ دخالتی نمی‌کند و امام جمعه و استاندار اسامی افراد واجد شرایط را مشخص می‌کنند تا این بسته‌ها در بین آنها توزیع شود.
مخبر با‌ اشاره به اینکه چهار هزار بسته لوازم‌التحریر در استان گلستان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در دیگر استان‌های سیل‌زده نیز این اتفاق خواهد افتاد.
وی تاکید کرد: فعالیت اصلی که توسط ستاد انجام خواهد شد، بحث ‌اشتغال مردم مناطق سیل‌زده است و در این رابطه سه هزار شغل طی امسال در استان گلستان ایجاد خواهد شد و تمامی تسهیلات این کار در نظر گرفته شده و پس از بحران این کار انجام می‌شود.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ‌اشاره به اینکه هر بسته لوازم خانگی ارسالی به گلستان پنج میلیون تومان ارزش دارد، یادآور شد: در این گونه حوادث با وجود تلخی، نکات مثبتی هم به وجود می‌آید؛ برای مثال یکی از نکات مثبت این حادثه، این است که تمامی اقلام این بسته‌های ارسالی به مناطق سیل‌زده تولید داخل است و این امر باعث شده در سال رونق تولید، فعالیت آنان نیز رونق بگیرد.
مخبر درباره ساماندهی گروه‌های جهادی یادآور شد: از دو سال پیش ساماندهی این نیروهای جهادی انجام شد؛ برخی گروه‌ها وابسته به ستاد هستند و برخی گروه‌ها نیز از سوی ستاد به آنها کمک شده است؛ در این سیل تمامی گروه‌ها به یکدیگر وصل شدند و یک هم‌افزایی بسیار خوبی بین آنها شکل گرفت.