kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

حملات تند ترامپ به نماینده مسلمان کنگره سکوت دموکرات‌ها و اعتراض رشیده طالب

یک قانونگذار زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا سکوت دموکرات‌ها مقابل حملات «دونالد ترامپ» علیه «ایلهان عمر» را که او هم یک دموکرات است به شدت مورد انتقاد قرار داد.



«رشیده طالب» طی یک پیام توییتری، حزب دموکرات را به شدت مورد انتقاد قرار داد و نوشت: زمانی که آنها (دموکرات ها) می‌خواهند نشان دهند که این حزب دارای ظرفیت و تنوع است، عکس ما را در تبلیغات خود می‌گنجانند. اما وقتی از آنها می‌خواهیم پای میز گفت‌وگو بنشینیم، یا درباره مسائلی صحبت کنیم که روی هویت ما تاثیر می‌گذارد، یا مسائلی که ما برایشان می‌جنگیم، نادیده گرفته می‌شویم.
این عضو کنگره ، دموکرات‌ها را بابت سکوت در مقابل حملات ترامپ به «ایلهان عمر» زن مسلمان دیگرعضو کنگره‌، نیز مورد انتقاد قرارداد.
به گزارش ایسنا، حملات به «ایلهان عمر» به سطح جدیدی رسیده است. رئیس‌جمهوری آمریکا یک فیلم ویدیویی از ترکیب سخنرانی‌های این نماینده کنگره و تصاویری از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، منتشر کرده تا به او در این فیلم حمله کرده باشد. انتشار این فیلم، موجی از انتقادها را به راه انداخته است.
روزنامه «نیویورک پست» هم که متعلق به «روپرت مرداک» غول رسانه‌ای صهیونیست است، اخیرا جملات ایلهان عمر را روی تصویری از برج‌های دوقلوی در حال سوختن به چاپ رسانده بود.
رشیده طالب و «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» از دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا که هر دو دموکرات هستند، اولین اعضای کنگره بودند که حملات محافظه‌کاران علیه ایلهان عمر را محکوم کرده‌اند. بر اساس گزارش «هافینگتون پست»، حزب دموکرات آمریکا واکنش در خوری علیه اسلام‌هراسی نداشته است و برخی از رهبران این حزب هنوز به حملات علیه ایلهان عمر، واکنش علنی نشان نداده‌اند.
«ایلهان عمر» در واکنش به توییت جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا، تاکید کرد: «نماینده کنگره نشدم که ساکت بمانم. از حامیانم تشکر می‌کنم که مقابل دولتی ایستاده‌اند که روی ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور مانور می‌دهد.»
«نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا، هم شنبه بدون‌اشاره به نام ایلهان عمر تاکید کرد: «رئیس‌جمهوری آمریکا نباید از تصاویر دردناک ۱۱ سپتامبر برای حمله سیاسی استفاده کند.»