kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
تاج: مذاکرات با گزینه مدنظر انجام شده است

انتخاب جانشین کی‌روش بعد از تصمیم فیفا! سرمربی تیم ملی نیمه اردیبهشت ماه به ایران می‌آید

رئیس ‌فدراسیون فوتبال می‌گوید سرمربی جدید تیم ملی تا نیمه اردیبهشت ماه به ایران می‌آید هر چند که 32 یا 48 تیمی برگزار شدن جام جهانی 2022 قطر روی تصمیم فدراسیون تاثیرگذار است.



سرویس ورزشی-

انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهم‌ترین دغدغه این روزهای فدراسیون است. حالا اما رئیس‌فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خود می‌گوید سرمربی تیم ملی نیمه اردیبهشت ماه به ایران می‌آید.مهدی تاج اظهار داشت: ما برای فیفادی‌های آتی دو بازی با کره جنوبی و سوریه را قطعی کردیم. برای همین سرمربی تیم ملی باید برنامه‌های خود برای استارت اردوها را بزند. البته بازیکنان ملی پوش ما تقریبا مشخص هستند، اما قاعدتا سرمربی مان باید قبل از فیفا دی انتخاب و به ایران بیاید به همین خاطر تا نیمه اردیبهشت سرمربی تیم ملی باید به ایران بیاید و دست کم ۲ هفته از بازی‌های لیگ را ببیند و سپس با انتخاب بازیکنان لژیونر در نهایت کارش را شروع کند.
وی افزود: به هر جهت سرمربی تیم ملی باید انتخاب شود و این اتفاق هم می‌افتد، اما نباید برخی‌ها برای دیر شدن این موضوع دلواپس باشند. ما تا پایان اردیبهشت لیگ و جام حذفی را داریم ضمن اینکه درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان هم خواهیم بود. فیفادی هم پس از این مسابقات است. مکلف هستیم برای فیفادی سرمربی مان را انتخاب کنیم.
تاج تصریح کرد: منتظر هستیم ببینیم در کمیته مسابقات فیفا که خودم عضوش هستم قرار است برای تعداد تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ چه تصمیمی گرفته شود و این مسابقات ۴۸ تیمی است یا همان ۳۲ تیمی. این موضوع برایمان خیلی مهم است و امکان دارد در تصمیممان تاثیرگذار باشد، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که با سرمربی جدید مذاکره کردیم و ان‌شاا... در شرایط مناسبی نام او را اعلام می‌کنیم. آنچه مسلم است با سرمربی در حال حاضر صحبت شده، اما مشکلاتی مانند ترانسفر پول و تبدیل ارز داریم. احتمال دارد همین مشکلات را در آینده هم داشته باشیم و سعی می‌کنیم راه‌حلی برای آن پیدا کنیم، اما مردم نباید نگران باشند و ما در فرصت مناسب نام سرمربی جدید را اعلام می‌کنیم. قاعدتا یک سرمربی پرنشاط، قوی و محکم انتخاب می‌کنیم.
طلب کی‌روش پرداخت شده است
بخش دیگر صحبت‌های تاج درباره طلب‌های کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی بود. او در این باره گفت: پول کی‌روش را بیش از ۴ ماه است پرداخت کردیم، اما این پول هنوز به حسابش نرفته است. این پول در AFC است و روز گذشته توانست پول را به رینگیت (واحد پول مالزی) تبدیل کند. این موضوع هم پس از سفرم به مالزی و صحبت با مسئولان AFC و مرضیه افخم (سفیر ایران در مالزی) انجام شد. چنین موضوعی شکایت کی‌روش را در برداشت، اما ما هم پول را پرداخت کردیم. از طرفی حرف کی‌روش که می‌گوید من کار کردم و باید پولم را بگیرم درست است و از طرفی هم حرف ما درست است چراکه پول را پرداخت کردیم.
تاج در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند که کی‌روش روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا مدعی شد که تاج به تعهداتش عمل نکرده و به همین دلیل او مجبور شد که به فیفا شکایت کند. کی‌روش تصریح کرد: با نهایت تأسف، آقای تاج رئیس ‌فدراسیون فوتبال ایران من را مجبور کرد تا پرونده شکایت از این فدراسیون را در بخش حقوقی فیفا باز کنم و از فدراسیون ایران شکایت کنم.
وی عنوان داشت: رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد خود را پنهان کرد. در واقع آقای تاج یکی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را که به ما وعده داده بود، زیر پای گذاشت و آن قول این بود که او از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری به جز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌های آسیا و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیکنان استفاده نخواهد کرد. متأسفانه او خلاف این وعده عمل کرد.
کی‌روش خاطرنشان کرد: آقای تاج، رئیس ‌فدراسیون فوتبال ایران تلاش می‌کند تا مسئولیت‌هایش را پشت بهانه‌های تحریم و شرایط سخت اقتصادی کشور پنهان کند. او به خوبی می‌داند که این شرایط ارتباطی با این سناریو ندارد بلکه این مشکل دقیقاً و منحصراً از طرف خود او ایجاد شده است و او نتوانست احترامی برای حرف‌ها و مستنداتش داشته باشد.
مسئول امور حقوقی: مشکلی به وجود نمی‌آید
اما در واکنش به صحبت‌های کی‌روش، صفی‌الله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اگر آقای کی‌روش شکایتی از فدراسیون کرده باشد مشکلی برای فدراسیون و فوتبال ایران به وجود نمی‌آید زیرا ما حواله پول باقی مانده قرارداد کی‌روش را در اختیار AFC قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: البته چنین شکایتی به فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده و به دست ما نرسیده است. با این حال تنها مشکل بین فدراسیون برای پرداخت پول کی‌روش انتقال آن است که ما هم حواله این پول را در اختیارAFC قرار دادیم تا فیفا در صورت رسیدگی به شکایت مطرح شده از سوی کی‌روش، این پول را به حساب او واریز کند.