kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱

شهر قم آماده میزبانی از سه میلیون زائر نیمه‌شعبان است



قم- خبرنگار کیهان:
شهردار قم از آمادگی شهرداری قم برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان خبر داد.
سیدمرتضی سقائیان‌نژاد گفت: براساس برآوردها حدود دو و نیم تا سه میلیون زائر در ایام نیمه شعبان به شهر قم وارد خواهند شد لذا تدابیر لازم برای آسایش زائرین اندیشیده شده است.
وی افزود: در اطراف حرم مطهر تسهیلات خوبی برای زائران تامین شده است از جمله این خدمات حدود 40 چشمه حمام ویژه زائرین در مجتمع شمسه آماده خدمت‌رسانی به زائرین است.
سقائیان‌نژاد در ادامه به توسعه خدمات زیست‌محیطی قم اظهار داشت: سالانه بیش از 300 هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شده است و تا دو سال آینده شاهد تغییر چهره فضای سبز شهر قم خواهیم بود.
شهردار قم گفت: هر سال نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در شهر اجرا می‌شود که در چارچوب برنامه قم 1400 طراحی شده و با همین روال پیگیری می‌شود. شهردار قم یکی از معضلات شهر قم را در حوزه حمل و نقل ذکر کرد و افزود: قرارداد 10 ساله اتوبوس‌ها در حال اتمام بود و پایان سال قرارداد 104 دستگاه اتوبوس جدید منعقد شد که بخشی از آنها وارد شهر شد و تا شش ماه آینده مابقی وارد خواهد شد.
وی گفت: قبل از این قرارداد نیز نزدیک به 70 دستگاه اتوبوس جدید برای شهر قم خریداری شده بود. شهردار قم با اشاره به پروژه مترو قم گفت: خط اول این پروژه 14 کیلومتر است که در تلاش هستیم مرحله اول آن از قلعه کامکار تا میدان مطهری امسال به بهره‌برداری
 برسد.