kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
مسئولان اقلیت های دینی شیراز:

اقدام ترامپ در مورد سپاه پاسداران نابخردانه است

مسئولان اقلیت های دینی در شیراز اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تحریم سپاه پاسداران و تروریستی اعلام کردن این نهاد انقلابی را اقدامی نابخردانه دانستند و آن را محکوم کردند.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا را نسنجیده دانستند و گفتند: عواقب این تصمیم نادرست منطقه را دچار بحران می‌کند و
اگر نیروهای سپاه پاسداران نبودند دشمنان این خاک هم اکنون تا قلب تهران نیز نفوذ کرده بودند. افلاطون سهرابی ادامه داد: سپاه و بسیج زاییده انقلاب هستند و همواره در برهه‌های سخت و حساس از نظام پشتیبانی و آن را حفظ کرده‌اند.
نماینده ارامنه شیراز در خلیفه‌گری جنوب کشور نیز به ایرنا گفت: بازتاب این تصمیم اشتباه دولت آمریکا برای تمام مردم کشورهای جهان منفی خواهد بود.
هرموند آراطونیان افزود: بخش عمده‌ای از امنیت منطقه بر عهده سپاه بوده است و این نیرو همواره یک وزنه بزرگ در مقابل گروهک‌های تروریستی در منطقه مانند داعش بوده و نابودی این گروهک مرهون عملیات‌های دقیق نیروهای سپاه در منطقه است.  وی اظهار داشت: سپاه و بسیج در کنار سایر نیروها مانند ارتش و نیروی انتظامی همواره حافظ خاک، جان، مال و ناموس مردم ایران بوده‌اند و از این حیث در قلب مردم ایران جا دارند.  آراطونیان اضافه کرد: برخی کشورهای منطقه تمامیت ارضی خود را مدیون نیروهای سپاه می‌دانند چرا که اگر سپاه نبود شاید این کشورها هم اکنون وضع دیگری داشتند.
یوشا باشی اظهار داشت: فارغ از دین و مذهب، تعصب ایرانی بودن در خون همه ما ایرانی‌هاست و از این حیث هر عملی که شرافت ما ایرانی‌ها را خدشه‌دار کند با آن برخورد خواهیم کرد.