kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری سارقان مسلح
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان همدان گفت: با وقوع سرقت به عنف منزلی درهمدان پلیس بررسی موضوع را به طور دقیق در دستور کار قرار داد و سارقان را دستگیر کرد.  سرهنگ رضا زراعی اظهار کرد: سارقان با تهدید چاقو دست و پا و دهن صاحبخانه را بسته و طلا (النگو و انگشتر) وجه نقد ۴۰ میلیون تومان را سرقت کرده بودند.وی ، افزود:  اعتماد نابجا به افراد ناشناس موجب وقوع این سرقت شده ، مجرمان که هر دو جوان بودند تحویل دستگاه قضایی شدند.وی بیان کرد: شناسایی تخصصی پلیس سارقان را به دام پلیس انداخت و در هنگام تردد سارقان از تهران به یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند تا دستگاه قضایی درباره آنان تصمیم بگیرد.
سقوط در چاه
مشهد- ایسنا: معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از کشف جسد مردی در ارتفاعات حصار گلستان خبر داد.مهدی رضایی، با بیان اینکه جسد مرد میانسالی که در عمق ۱۰ متری چاه آبی در ارتفاعات حصار گلستان کشف شده بود، توسط آتش‌نشانان از چاه خارج و به پایین ارتفاعات منتقل شد.
آتش در مغازه
تبریز- خبرنگار کیهان: یک مغازه تعویض روغن در کوی وحید واقع در جاده تبریز- آذر شهر آتش گرفت.در این حادثه دو خودرو که درون مغازه بودند در آتش سوختند، همچنین دو نفر از کارکنان این مغازه نیز مصدوم شدند.
درگیری مسلحانه
بوشهر- ایرنا: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در یک عملیات اطلاعاتی منجر به درگیری مسلحانه و تبادل آتش بین پلیس و سوداگران مرگ 200 کیلوگرم تریاک در شهرستان گناوه این استان کشف شد. سردار خلیل واعظی افزود: با اقدام‌های اطلاعاتی و‌اشراف عملیاتی پلیس تحرکات یک باند حرفه‌ای ترانزیت مواد مخدر را شناسایی کرد. وی بیان کرد: تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان «گناوه» مسیر انتقال مواد مخدر که از محور جنوب به شمال در تردد بودند را تحت کنترل قرار داد و در سه راهی بندر «ریگ» دو دستگاه خودرو قاچاقچیان شناسایی شد. وی افزود: سرنشینان خودروها با استفاده از تاریکی هوا متواری شدند و از این باند 200 کیلوگرم تریاک که به صورت بسته بندی جاسازی شده بود کشف شد.
متلاشی‌ شدن باند سرقت
مشهد- ایسنا: فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری دو خواهر که با عمه خود از تهران برای سرقت‌ به مشهد آمده بودند، خبر داد.سرهنگ اکبر آقابیگی گفت: تیم‌های دایره تجسس کلانتری بانوان با تقویت گشت‌های نامحسوس به سه زن که در مقابل مراکز تجاری پرسه می‌زنند مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند. این سه زن با نزدیک‌ شدن به خانمی در ایستگاه اتوبوس، محتویات کیف دستی‌اش را به سرقت بردند و بلافاصله به داخل یک مجتمع تجاری رفتند. متهمان دقایقی بعد کیف پول یک زن دیگر را به سرقت بردند و قصد فرار داشتند که ماموران کلانتری بانوان وارد عمل شده و راه فرارشان را سد کردند.وی ادامه داد: با انتقال متهمان به کلانتری بانوان و در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که دو زن خواهر بوده و با عمه خود از تهران برای سرقت به مشهد آمده بودند و دارای سوابق کیفری هستند. متهم ردیف اول این پرونده پس از 5 سال تحمل حبس به دلیل سرقت حدود دو ماه پیش از زندان آزاد شده بود و دخترش نیز در زندان است. تحقیقات از اعضای این باند برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط آنها ادامه دارد.
آتش در خانه
آبادان- ایرنا: عوامل یک درگیری در شهر آبادان پنج واحد مسکونی و سه باب دکه را به آتش کشیدند. فرمانده انتظامی شهرستان آبادان علت آتش‌سوزی هشت باب خانه و مغازه در این شهر را درگیری بین عده‌ای عنوان کرد. سرهنگ سیدمحسن تقی‌زاده افزود: این درگیری پس از کشف جنازه یک نفر در محل دفن زباله این شهر بین عده‌ای رخ داد. وی افزود: درگیری مذکور در کوی سلیچ غربی آبادان رخ داد.
دستگیری باند خریداران خودروهای لوکس
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری میلیاردی از فروشندگان خودروهای لوکس و گران قیمت در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ مرتضی عسگری افزود: کلاهبرداران با شناسایی انتشار دهندگان آگهی فروش خودروهای لوکس در سایت دیوار و فریب‌کاربران و جعل مدارک هویتی و چک‌های تضمینی اقدام به خرید خودروی فروشندگان بصورت توافقی و بدون حضور در بنگاه‌های رسمی می‌کردند.وی گفت: اعضای این باند که در چند استان دیگر نیز اقدام به فریب فروشندگان خودرو می‌کردند با برقراری تماس تلفنی با انتشار دهندگان آگهی در فضای مجازی و قرار ملاقات حضوری و با قیمت دلخواه فروشندگان اقدام به کلاهبرداری میلیاردی می‌کردند.وی با بیان اینکه 2 نفر از اعضای این باند دستگیر و روانه زندان شدند، افزود: کار عملیاتی برای دستگیری دیگر اعضای این باند در دست انجام است.سرهنگ عسگری افزود: این افراد به 40 فقره کلاهبرداری خودروهای لوکس در این استان و استان‌های همجوار اعتراف کردند.
غرق شدن در استخر
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «نجف آباد» از فوت جوانی 18 ساله به علت غرق شدن در استخر آب یک باغ خبر داد. سرهنگ «محمدرضا خدا دوست» اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن جوانی در استخر آب یک باغ در شهرستان «نجف آباد» بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.وی افزود: در اثر این حادثه جوانی 18 ساله در آب استخر یک باغ غرق شده بود و تلاش ماموران اورژانس نیز برای نجات جان او بی‌فایده ماند.این مقام انتظامی بیان داشت: جسد متوفی طبق دستور مقام قضائی و توسط ماموران اورژانس برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.
تصادف خونین
شهرکرد- فارس: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تصادف یک‌دستگاه پژو و مینی‌بوس در جاده دوپلان به ناغان سه کشته و 17 زخمی برجای گذاشت. فرامرز شاهین، افزود: سه تیم امدادی از کارشناسان اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پس از اقدامات اولیه درمانی اولیه مصدومان به بیمارستان امام جواد ناغان منتقل شدند.
سقوط از ساختمان
مشهد- باشگاه خبرنگاران جوان: دبیر هیئت ورزش نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی گفت: رئیس ‌هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان از طبقه پنجم ساختمان سقوط کرد.نیک فرجام، افزود: وی دچار شکستگی در دنده‌ها، پارگی ریه و شکستگی مچ پا شده ودر در بخش آی. سی. یو بیمارستان رضوی بستری شد.وی اضافه کرد: حال عمومی وی رو به بهبودی است.
کشف مواد مخدر
ساری- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت که در تعطیلات نوروزی سال جاری 354 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی افزود: در این ارتباط حدود 2 هزار و 40 نفر اعم از قاچاقچی و معتاد دستگیر شدند که پرونده‌شان به دستگاه قضایی ارسال شد.وی تعداد خرده‌فروشان دستگیر شده به خاطر فروش مواد مخدر در تعطیلات نوروزی سال جاری را حدود 690 نفر اعلام کرد.