kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
فرمانده مرزبانی خوزستان خبر داد

نجات جان 6 ملوان توسط دریابانان در آب‌های شمالی خلیج فارس

فرمانده مرزبانی خوزستان از امداد و نجات شش ملوان و خدمه شناور غرق شده توسط مأموران پایگاه دریابانی آبادان در آب‌های شمالی خلیج فارس خبر داد.


 

سرتیپ عبداله نظرپور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: روز پنجشنبه برابر اعلام بی‌سیمی از طریق کانال بین‌المللی مبنی بر غرق شدن یک فروند لنج تجاری به علت نقص فنی و طوفانی بودن دریا، درخواست کمک کرد که پس از تماس با کنترل اداره بندر و دریانوردی آبادان اعلام داشتند که شناور ناجی (امداد و نجات دریایی) برای کمک‌رسانی اعزام شده اما به دلیل مواج و طوفانی بودن دریا و همینطور نوع شناور قادر به پهلوگیری نبوده است.
وی افزوددر یک اقدام جهادی دریابانان آبادان با شناور سازمانی به محل اعزام و خوشبختانه هر شش  نفر خدمه شناور در حال غرق شدن را نجات دادند.
فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد لنج تجاری به همراه ناخدا و تعداد پنج نفر ملوان که حامل بار موادغذایی و ظروف یکبار مصرف چند روز پیش از مبدا دیلم به مقصد کشور کویت خارج شدند که بنا به اظهارات ناخدا اجازه ورود به بندر کشور کویت داده نشد و مجبور به مراجعت شدند ولی به علت شرایط جوی نامناسب و طوفانی بودن دریا در بازگشت در دام طوفان اسیر و دچار حادثه شدند.