kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

اردوگاه آمریکایی آوارگان سوری، اینجا روزی 20 نفر از بیماری و گرسنگی می‌میرند

نظامیان آمریکایی به شیوه نازی‌ها، مانع رسیدن غذا و دارو به آوارگان سوری در اردوگاه موسوم به «الهول» می‌شوند، به طوری که بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، روزانه حدود 20 تن، از جمله تعدادی کودک، در این اردوگاه جان خود را از دست می‌دهند.




وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اردوگاه پناهندگان سوری «الهول» واقع در منطقه تحت کنترل آمریکا ، شرایط انسانی وخیمی دارد و روزانه بین ۱۰ الی ۲۰ تن، در این اردوگاه جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش ایسنا، مدیر پایگاه «حمیمیم» روسیه در سوریه اعلام کرد، طی هفته گذشته هفت کودک به دلیل کمبود دارو، مواد غذایی و شرایط بد معیشتی جان خود را از دست دادند. وی افزود، شمار کل کودکانی که به دلیل فاجعه انسانی در اردوگاه الهول جان باخته اند، تاکنون به ۲۳۵ تن رسیده است.
این مقام مذکور از سازمان‌های بین‌المللی خواست برای کمک به ساکنان این اردوگاه ، دست به اقدامی بزنند.
خبرگزاری صداوسیماهم گزارش داد، سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی اردوگاه الهول استان «الحسکه» سوریه هشدار داد و اعلام کرد، کمبود کمک‌های بشردوستانه و سرما، جان بسیاری از کودکان را در این اردوگاه گرفته است.
«استفان دوژاریک» سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت: امدادگران درباره سلامت هزاران نفر از افرادی که اخیرا از مناطق تحت تسلط داعش در استان «دیرالزور» به اردوگاه الهول رسیده‌اند، بسیار نگران‌اند. به گفته دوژاریک، پنجشنبه گذشته 3000 آواره جدید وارد این اردوگاه شده‌اند و بیشتر آنها، زنان و کودکانی هستند که وضعیت خوبی ندارند. در حال حاضر، تعداد ساکنان اردوگاه به 65 هزار نفر رسیده است.
درباره وضع ناپایدار سلامت در این اردوگاه، نگرانی‌های فراوانی وجود دارد؛ به ویژه آنکه صد نفر از افراد در راه (رسیدن به اردوگاه) و یا اندکی پس از رسیدن، جان خود را از دست داده‌اند. شمار کودکان کمتر از پنج سالی که به سبب سرما و بیماری سینه پهلو، جان خود را از دست می‌دهند، (در مقایسه با قبل)، دو سوم افزایش یافته است.