kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

ماجرای ملک سلمان و ملانیا به روایت ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته در سفر به عربستان ملک سلمان شاه سعودی بارها دست ملانیا را بوسید! اما فیلم‌های منتشر شده از این ماجرا خلاف اظهارات ترامپ را نشان می‌دهد.



سرسپردگی حکام سعودی به آمریکا مسئله‌ای نیست که بتوان آن را انکار کرد. ترامپ بارها با دیده حقارت به حکام سعودی نگاه کرده و آنها را بارها در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود تحقیر کرده بدون آنکه ملک سلمان و پسرش پاسخی به این تحقیرشدن‌ها بدهند. در جدیدترین موارد نیز ترامپ اعلام کرده که ملک سلمان پادشاه عربستان خم شده و چندین بار دست ملانیا همسر وی را بوسیده است. هر چند تصاویر منتشر شده خلاف ادعای وی را ثابت می‌کند.
مجله نیوزویک با استناد به کتابی که روز سه‌شنبه منتشر شده در این مورد از قول ترامپ نوشته: او در سفر خود به عربستان مجبور شده برای توقف بوسیدن دست ملانیا توسط ملک سلمان وارد عمل شود.
وی گفته است: «وقتی در ۲۰۱۷ به عربستان سفر کردم دستیارانم به ملانیا گفته بودند ممکن است ملک سلمان حاضر به دست دادن با او نباشد، اما در کمال تعجب وقتی به آنجا رسیدیم پادشاه عربستان در پایین پلکان هواپیما منتظر ما بود با او دست دادم، بعد از من هم ملانیا دست خود را به سوی ملک سلمان دراز کرد، او دستش را گرفت و بارها آن را بوسید. بعد از آن من به او گفتم جناب پادشاه بس است ۳ بار بوسیدن کافی است.» در گزارش نیوزویک همچنین آمده با وجود درخواست از مقامات کاخ سفید برای اظهار نظر در مورد گفته‌های ترامپ، اما هنوز هیچکدام از مقامات کاخ سفید واکنش و یا توضیحی در ارتباط با این گفته‌های ترامپ ارائه ندادند.
هرچند در سرسپردگی پادشاه سعودی به ترامپ شکی نیست اما تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از جریان سفر ترامپ و همسرش به عربستان خلاف ادعای وی را ثابت می‌کند و فیلم‌های موجود از این دیدار نشان می‌دهد که این دو (ملانیا و سلمان) فقط با هم دست داده‌اند. ترامپ پارسال این اظهارات را در هتل ترامپ گفته است. کاخ‌سفید تاکنون به آنچه در این کتاب آمده، واکنش نشان نداده است.