kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
در مراسم اهدای هشتاد هزارمین سند املاک علوی صورت پذیرفت

تقدیر رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب از عملکرد بنیاد مستضعفان

همایش اهدای 80 هزارمین اسناد املاک علوی به محرومین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان ولی‌فقیه، برخی از استانداران و ائمه جمعه و جماعات مناطق مختلف کشور بویژه استان‌هایی که اسناد علوی در آنها واگذار شده است برگزار شد و طی آن سه هزار فقره از اسناد املاک علوی به طور نمادین به هموطنان مرزنشین ترکمن در شمال شرق کشور و اقوام کرد ساکن غرب کشور واگذار شد.




طرح محرومیت زدایی اهدای اسناد علوی از اهم اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله) از سال 1392 آغاز و از سال 1393 تاکنون با حضور مهندس محمد سعیدی‌کیا رئیس‌بنیاد مستضعفان در کلیه مراسم اهدای اسناد به صورت مستمر در روستا‌ها و شهرستان‌های استان‌های هدف طرح به اجرا درآمده است و بر اساس اخذ مجوز جدیدی از هیئت امنای این نهاد انقلابی ادامه خواهد یافت. همچنین این طرح طی مراسم مختلف با حضور مسئولان منطقه‌ای و به ویژه ائمه جمعه و جماعات هر منطقه از جمله استان های، گلستان ـ مازندران ـ آذربایجان شرقی ـ هرمزگان ـ گیلان ـ البرز ـ سمنان ـ زنجان ـ خوزستان ـ خراسان رضوی ـ خراسان شمالی ـ خراسان جنوبی ـ بوشهر ـ ایلام ـ اردبیل و آذربایجان غربی اجرا شده است. براساس این طرح طی 5 سال گذشته با احتساب تعداد واگذاری‌های همایش اهدای هشتاد هزارمین سند در مجموع حدود 80 هزار سند املاک علوی به محرومان و مستضعفان کشور اهدا شده است.
رضایت مردم
 از خدمات بی‌حاشیه
 بنیاد مستضعفان
در همایش اهدای 80 هزارمین اسناد املاک علوی به محرومین ابتدا آیت‌الله نورمفیدی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: چهل سالگی انقلاب را با تمام فراز و نشیب‌ها، گرفتاری‌ها و تجربه‌هایش پشت سرگذاشتیم و به تعبیر مقام معظم رهبری، اکنون گام دوم انقلاب و مرحله تازه آن را آغاز کردیم که امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد با تکیه بر تجربه‌ای که در این چهل سال اندوخته‌ایم، با همه فراز و نشیب‌ها، شیرینی و تلخی‌ها، انشاءالله مرحله دوم انقلاب را ادامه بدهیم و به قله پیشرفت و سربلندی نائل بشویم. نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود: امیرالمومنین به مالک‌اشتر فرمودند محبوب‌ترین کارها در نظر تو باید کارهایی باشد که به حق نزدیکتر و عدالتش عمومی‌تر است و رضایتمندی بیشتر مردم را به دنبال دارد. این فعالیت بنیاد مستضعفان در راستای آن سه بیان امیرالمؤمنین(ع) است. چرا که اولاً به حق نزدیکتر است. کسانی که این اسناد به آنها اهدا شد مالک این زمین‌ها بودند، روی این زمین‌ها کار می‌کردند و از این زمین‌ها سهم داشتند. نکته دوم اینکه عدالت این کار فراگیرتر است. در حال حاضر حدود 80 هزار خانوار و‌اشخاص که بیشتر آنها از مناطق محروم استان گلستان و مرزنشینان ما هستند از این طرح بهره‌مند شده‌اند. از طرفی استقبال مردم از سفر مهندس سعیدی‌کیا به استان گلستان نشان دهنده رضایتمندی آنهاست. یکی از عواملی که موجب این رضایت‌مندی شده شخصیت بی‌حاشیه و جهادی آقای سعیدی‌کیا است که جز خدمت هیچ حاشیه‌ای نداشته است. وی ضمن تشکر از مهندس سعیدی‌کیا بیان داشت: این قبیل اقدامات باید سرمشق فعالیت مسئولان دیگر باشد چرا که معتقدیم کار و خدمت باید بی‌حاشیه باشد. اگر بی‌حاشیه شد هم خدا راضی است و هم مردم و این یعنی محرومیت‌زدایی.
تشکر نماینده اهل سنت شمال شرق
 از رهبر معظم انقلاب
حاج آخوند صمدی امام جمعه اهل سنت شهرستان جرگلان استان خراسان شمالی نیز در این مراسم به عنوان نماینده هموطنان اهل سنت و مرزنشینان غیور شمال شرق طی سخنانی گفت امروز در این همایش مصداق عینی دستاوردهای انقلاب را در چهل‌سالگی نظاره‌گر هستیم. وی با تشکر از مدیریت بنیاد مستضعفان خاطرنشان ساخت در منطقه مرزی جرگلان در خطه استان خراسان شمالی به ندرت کسی دارای اسناد مالکیت حقیقی بود ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر رهبر خردمند فرزانه انقلاب لطفی شامل حال مردم منطقه گردید و بنیاد مستضعفان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خدوم بیت رهبری بدون چشم‌داشت مادی و آراسته به مردم ما خدمت قابل تقدیری داشته است.
امام جمعه اهل سنت جرگلان افزود: من به نمایندگی از مردم اهل سنت این خطه از مقام معظم رهبری و کارگزاران نظام به جهت اهدای قریب به 9 هزار عرصه کشاورزی و مسکونی رایگان به مردم مستضعف 72 روستای خراسان شمالی تقدیر و تشکر می‌کنم و مفتخر بودیم که مهندس سعیدی‌کیا به عنوان یکی از شاگردان امام خمینی(ره) طی سه سال گذشته به عنوان یکی از عالی‌ترین مسئولان نظام شش مرتبه به این منطقه سفر کرده و مایه دلگرمی مرزنشینان غیور اهل سنت شده‌اند.