kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
با حضور وزیر راه و شهرسازی

1836 واحد مسکن مهر در البرز و خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید

یک هزار و 836 واحد مسکونی مهر روز پنجشنبه با حضور وزیران راه و شهرسازی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرجدید هشتگرد استان البرزو خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.




به گزارش ایرنا، برای ساخت 1212 واحدمسکونی در هشتگرد البرز بالغ بر 760 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده مردمی هزینه شده است.همچنین، گشایش 2 باب مسجد با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار، سه زمین ورزشی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال، تکمیل سه واحد آموزشی با هزینه‌ای بالغ بر 82 میلیارد ریال و آماده‌سازی معابر محله با اعتبار 500 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که در شهر جدید هشتگرد استان البرز به بهره‌برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی همچنین، کلنگ مرکز خدمات محله‌ای با اختصاص 80 میلیارد ریال و مجتمع تجاری قطعه چهار شهر جدید هشتگرد را با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد ریال به زمین زد.
اسلامی افزود: مسکن مهر نباید بی‌کیفیت ساخته شود بلکه همچون سایر بناها از استحکام و کیفیت مطلوب برخوردار باشد و پیمانکاران نیز به این مهم توجه کنند.
وی از مسئولان خواست تمهیدات لازم را برای عبور و مرور آسان معلولان و جانبازان اتخاذ کنند.
همچنین 624 واحد مسکن مهر فرهنگیان خرم‌آباد عصر پنجشنبه با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.
برای این طرح مسکن مهر 499 میلیاردریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.عملیات اجرایی این طرح از بهمن ماه 1393 آغاز شد.آغاز عملیات اجرایی تجهیز کارخانه سیمان دورود، آغاز عملیات مجتمع گردشگری الیگودرز و از جمله برنامه‌های سفر وزیر کار به لرستان بود.شرکت در شورای اداری، بازدید از طرح توسعه، تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای الشتر از دیگر برنامه‌های سفر 2 روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان لرستان بود.
عملیات ساخت کارخانه لاستیک سازی الیگودرز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد. این طرح از قابلیت‌اشتغالزایی 800 نفر بصورت مستقیم و 2 هزار و 300 نفر بصورت غیرمستقیم برخوردار است.
این طرح در زمینی به مساحت 43 هکتار احداث خواهد شد و اعتباری بالغ بر 11میلیارد ریال برای راه اندازی آن در نظر گرفته شده است.
کارخانه لاستیک سازی بارز شهرستان الیگودرز از قابلیت تولید سالانه 50 هزارحلقه لاستیک برخوردار است.گاوداری 2 هزار راسی شهرستان الیگودرز نیز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌برداری شد. این طرح از قابلیت‌ اشتغالزایی 105 نفر بصورت مستقیم و 700 نفر بصورت غیر مستقیم برخوردار است.عملیات اجرایی این طرح که 42 هکتار مساحت دارد سال 1393 آغاز شد. برای احداث و راه اندازی این طرح مبلغ 424 میلیاردریال صرف شده است.گاوداری از ظرفیت تولید سالانه 350 تن گوشت و 250 تن شیر برخوردار است.