kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

264 روستای استان کرمانشاه در سال 97 گازرسانی شد



استاندار کرمانشاه گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی دولت، امسال 264 روستای استان گازرسانی شد.
هوشنگ بازوند در آیین افتتاح طرح گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی شهرستان دالاهو افزود: دولت امسال برای گازرسانی در استان کرمانشاه 254 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.
بازوند همچنین به خدمات انجام شده در بخش زلزله‌اشاره کرد و گفت: در زلزله آبان 96 به 104 هزار واحد مسکونی استان خسارت وارد شد؛ از این تعداد 67 هزار واحد نیاز به تعمیر داشتند که تاکنون کار61 هزار واحد به اتمام رسیده است.
او اظهار کرد: از 37 هزار واحد تخریبی شهری و روستایی هم بازسازی 25 هزار واحد تمام شده و بقیه 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
بازوند پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای روستایی استان را 92 درصد اعلام و عنوان کرد: تا پایان خرداد 98 بازسازی این بخش تمام می‌شود.
استاندار کرمانشاه افزود: پیشرفت فیزیکی عملیات بازسازی بخش شهری هم 70 تا 80 درصد است و امیدواریم تا پایان سال 98 به اتمام برسد.
بازوند گفت: بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان وام دریافتی زلزله‌زدگان به مدت 2 سال امهال شده است.
به گفته او، دولت برای جبران خسارت‌های زلزله آبان 96 کرمانشاه تاکنون 10 هزار میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات بانکی و بازسازی زیرساخت‌ها پرداخت کرده است.
براساس این گزارش طرح گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی شهرستان دالاهو با حضور وزیر دادگستری و استاندار کرمانشاه در روستای «حریر» دالاهو افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در آیین افتتاح این طرح گفت: برای گازرسانی به این روستاها با 370 خانوار 32 کیلومتر شبکه گذاری و سه میلیارد تومان هزینه شده است.
سیروس شهبازی افزود: اکنون یک هزار و 250 روستا و 28 شهر استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که معادل 99/3 درصد جمعیت شهری و 69 درصد جمعیت روستایی استان است.
فرماندار دالاهو نیز در این مراسم گفت: یکی از انتظارات مردم این شهرستان تکمیل طرح گازرسانی به بخش ریجاب و 53 روستای آن است که امیدواریم عملیات اجرایی آن شتاب بیشتری بگیرد.
جهانبخش حیدری گفت: شهرستان دالاهو در مجموع 144 روستا دارد که از این تعداد تاکنون 38 روستا گازدار شده‌اند.