kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

کوتاه از شهرستان‌ها



 کاشت 27000 نهال
چناران- خبرنگار کیهان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران گفت: در هفته منابع طبیعی امسال بیش از 27 هزار اصله نهال با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و نهادهای مردمی شهرستان در اماکن مختلفی اعم از پردیس بین‌المللی دانشگاه آزاد گلبهار و شهرک صنعتی چناران و محیط‌ها و جنگل‌ها و مراتع، معابر شهری و روستایی غرس شد.
مصطفی معینی صالح افزود: چناران با 260 هزار هکتار عرصه ملی و باغات و جنگل‌ها یکی از بهترین و حاصلخیزترین جنگل‌ها و اراضی را با گیاهان دارویی اعم از کتیرا و گون و شیره گون  داراست.
پیوند 82 زوج ناشنوا
اصفهان- خبرنگار کیهان: چهارمین جشنواره ملی ازدواج 82 زوج ناشنوا با عنوان طرح پیوند آسمانی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از جوانان تن به ازدواج نمی‌دهند، اقدام ناشنوایان برای تشکیل زندگی بسیار قابل تحسین است. وحید قبادی دانا با تاکید بر انجام مشاور ژنتیک در معلولین از ناشنوایان خواست تا با مراجعه مستمر به مراکز مشاوره ژنتیک، اقدامات لازم برای فرزندآوری را پیگیری نمایند.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس این قانون وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط موظف هستند متناسب با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت واحدهای مسکونی باکیفیت و مناسب‌سازی شده به افراد معلول بدون مسکن، با اولویت زوج‌های دارای معلولیت و خانواده‌های دارای چند معلول تحویل دهد. وی یادآور شد: 113 هزار خانوار معلول در نوبت دریافت واحدهای مسکونی هستند.
صادرات به عمان
جاسک- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان جاسک از صادات 71 هزار و 115 تن کالا از بندر جاسک به کشور عمان خبر داد.
محمد رادمهر با بیان اینکه ارزش کالاهای صادر شده 14 میلیون دلار است، افزود: کالاهای صادر شده میوه و تره‌بار و انواع کالاهای صنعتی و معدنی است که نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت خوب محصولات ایرانی علت افزایش صادرات است، تصریح کرد: در این بندر سه خط دریایی واردات و صادرات فعال است که یک خط شناورهای فلزی نیز به مقصد بندر سویق عمان راه‌اندازی شد.
خدمات بیمارستان‌ها به مسافران
همدان- خبرنگار کیهان: رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ایام تعطیلات 16 بیمارستان در استان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند و در کنار آن آمبولانس هوایی و فعالیت‌های اورژانسی نیز فعال است.
سیدحبیب‌الله موسوی بهار تاکید کرد: در حوزه بهداشت از 20 اسفند تا 20 فروردین 250 کارشناس بهداشت حرفه‌ای در قالب 150 اکیپ کار نظارت بر مواد غذایی و سنجش را بر عهده دارند.
وی گفت: اورژانس دندانپزشکی به صورت 24 ساعته فعال است و در شهرستان‌ها نیز یک واحد دندانپزشکی به صورت نیمه وقت خدمات ارائه می‌دهند. داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیل باز هستند و با رایزنی‌های صورت‌گرفته درصدد هستیم تا 25 درصد از بخش خصوصی شامل مطب‌ها و واحدهای خصوصی در ایام نوروز فعال باشند.
آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی
طبس- خبرنگار کیهان: شهردار طبس گفت: شهرستان طبس از جمله شهرهای هدف گردشگری کشور است که همه‌ساله در فصول مختلف سال به ویژه فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می‌کنند و از باد و هوای مطبوع بهاری و مناطق بی‌شمار سیاحتی- تاریخی و زیارتی این شهرستان بهره می‌برند.
مجید بهارستانی یزدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این شهرستان آماده و مهیای پذیرایی از صدها هزار نفر مسافر نوروزی است.
ابلاغ سند بلند‌مرتبه ‌سازی
مشهد- خبرنگار کیهان: شهردار مشهد گفت: سند عمومی بلند‌مرتبه ‌سازی کلان‌شهرها آماده شده است و سال آینده ابلاغ خواهد شد.
محمدرضا کلایی با اشاره به اینکه مشهد مقدس در بخش شاخص کیفیت حمل و نقل عمومی وضعیت بدی نسبت به سایر کلان‌شهرها ندارد، افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو خط 3 نسبت به سال گذشته سه برابر شده و به رقم 750 میلیارد تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: امسال هشت هزار و 500 پارکینگ جدید در محدوده حرم در اختیار زائران نوروزی قرار می‌گیرد.
شهردار مشهد با بیان اینکه بیشترین سهم بودجه ما،‌ مربوط به حمل و نقل است اظهار داشت: متاسفانه میانگین استفاده از اتوبوس درون‌شهری کاهش یافته و این یک زنگ خطر است.
 پایش سلامت جانبازان
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: امسال برای سه هزار و 800  نفر از والدین و همسران شهدا و جانبازان پایش سلامت انجام شد.
«عبدالرضا فرجیان» بیان داشت: خوزستان با دارا بودن 16 هزار شهید و خانواده آنها، 33 هزار  جانباز و 2 هزار و 750 آزاده، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ جامعه آماری شهدا و ایثارگران است.
وی افزود: در سال 97 بالغ بر پنج هزار و 500 فقره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران مصوب شده که تاکنون یک هزار و 690 فقره به صورت مستمر تخصیص و توزیع شده است.
فرجیان خاطرنشان کرد: در طول سال جاری برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران بالغ بر یک هزار و 775 نفر اشتغال ایجاد شده که از این تعداد یک هزار و 145 نفر در دستگاه‌های دولتی به صورت رسمی و پیمانی، ‌573 نفر در نهادهای غیردولتی جذب و 57 نفر به صورت واحدهای خصوصی مشغول به کار شدند.
افزایش کشفیات مواد مخدر
* فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کشفیات مواد مخدر سال 97 نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها یک هزار و 76 نفر از سوداگران مرگ دستگیر شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است، عنوان داشت: در این رابطه 81 باند که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت می‌کردند، متلاشی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در 11 ماه سال جاری 198 دستگاه خودرو و 47 دستگاه موتورسیکلت نیز از مخفیگاه قاچاقچیان کشف و توقیف شده است.
عباس زاده با اشاره به افزایش 64 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در سال 97 در مقایسه با سال قبل، بیان داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در بازه زمانی 11 ماهه سال جاری 10 تن و 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردند.
وی در ادامه گفت: 36 قبضه سلاح طی مأموریت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در 11 ماه اخیر سال جاری از سوداگران مرگ کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است.
غرس نهال در مرز
تایباد- خبرنگار کیهان: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: به دلیل اینکه مسیر ورودی کشورمان از سمت افغانستان دارای پوشش گیاهی بسیار ضعیف است، توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تعداد 3 هزار نهال در مسیر ورودی کشورمان از مرز افغانستان در حال غرس است.
فرامرز سلطانی افزود: این پروژه یک ماه پیش با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد و تاکنون 2000 اصله درخت غرس شده و مابقی تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
مجوز باغ شهری
زنجان- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: در استان زنجان هیچ باغ شهری به نام هیچ ارگانی مجوز ندارد و نخواهد داشت. مردم نباید با حرف دلالان فریب بخورند.
حجت‌الاسلام مظفری اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد عده‌ای نسبت به حفر و استفاده غیرمجاز از آبهای زیرزمینی اقدام کنند. شرکت آب منطقه‌ای مکلف به پر کردن چاه‌های غیر مجاز است.