kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

160 هزار سند شهدای استان زنجان جمع‌آوری شده است


 
 زنجان- خبرنگار کیهان:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 160 هزار سند از شهدای استان مانند وصیت‌نامه و دل‌نوشته جمع‌آوری و در موزه آثار شهدا نگهداری می‌شود و قابل بازدید برای عموم است.
علی کاظمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: این آثار در 8 جلد،تدوین و برای چاپ پیگیری شده ولی تاکنون یک جلد از وصیت‌نامه شهدا به چاپ رسیده و جلدهای بعدی نیازمند حمایت مدیران استان است.
وی با اشاره به ساماندهی بیش از 90 درصد مزار شهدای استان خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی مزار شهدا در دستور کار قرار دارد و هرگونه ساماندهی با رضایت خانواده شهدا صورت می‌گیرد.
مدیر کل بنیاد شهید استان زنجان در خصوص برنامه‌های توانبخشی گفت: فاز ورزشی مرکز توانبخشی ایثارگران استان که از مصوبات دولت است با 90 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم فازهای بعدی نیز با تأمین اعتبارات لازم تکمیل شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با اشاره به پایش درمان و سلامت جامعه ایثارگری گفت: والدین شهدا، جانبازان و همسران شهدا و جانبازان تا 25 درصد جانبازی مشمول بیمه پایه و تکمیلی بوده و 100 درصد هزینه‌های پزشکی و درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود که مطالبات درمانی ایثارگران تا مهر سال جاری توسط بیمه دی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه برخی جانبازان بالای 70 درصد و والدین شهدا در شرایط خاص درمانی قرار دارند تصریح کرد: هزینه‌های درمانی این گروه نیز در صورت شارژ شدن از صندوق سلامت قابل پرداخت است.
کاظمی، اشتغال خانواده‌های ایثارگر را دیگر خدمت این بنیاد به جامعه هدف خواند و خاطرنشان کرد: تا پایان قانون برنامه ششم توسعه باید تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد، شاغل شوند و براساس قانون، 30 درصد ردیف استخدام دستگاه‌های اجرایی سهمیه ایثارگران است.
وی افزود 2 هزار و 500 نفر بیکار در سامانه بنیاد شهید استان ثبت شده و 111 نفر در اولویت اشتغال هستند.