kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
دادستان کل کشور:

نیروی انتظامی یکی از موثرترین مولفه‌های ایجاد امنیت کشور است

دادستان کل کشور گفت: امنیت، بستر و زمینه‌ساز همه پیشرفت‌ها و انواع ترقی و تکامل در جامعه است.




به گزارش پایگاه خبری پلیس، حجت‌الاسلام جعفر منتظری در همایش عمومی فرماندهان، روسا و مدیران پلیس پایتخت با بیان اینکه امنیت، بستر و زمینه‌ساز همه پیشرفت‌ها و انواع ترقی و تکامل در جامعه است و اگر امنیت نباشد پیشرفت اقتصادی و علمی رخ نخواهد داد، گفت: امنیت موجود در ایران محصول زحمات چند گروه در جامعه است که نیروی انتظامی یکی از موثرترین مولفه‌های ایجاد امنیت برای شهرها و شهروندان کشور است.
منتظری با بیان اینکه عناصر مختلف و عوامل گوناگونی باید در کنار هم قرار گیرند تا امنیت حاصل شود،گفت: با وجود تمام توطئه‌های دشمن برای ایجاد نا امنی در کشور، به کوری چشم دشمنان یک کشور امن و آرام داریم که از تلاش‌های ماموران مجاهد ناجا به عنوان یکی از عناصر موثر در ایجاد امنیت تقدیر و تشکر کرد.
در این همایش از تعدادی از خانواده شهدای پلیس تهران تجلیل به عمل آمد.
صدور دستور قضایى برای بازگرداندن متهم خارج نشین پرونده پتروشیمی
دادستان کل کشور همچنین در حاشیه این در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالى درخصوص امکان بازگرداندن مرجان شیخ‌الاسلامى یکی از متهمان پرونده پتروشیمی به کشور گفت: نیروى انتظامى و پلیس بین‌الملل، همکارى خوبى با دستگاه قضایى دارند و آنجایى که ما ماموریتى را به آنها محول مى کنیم تا آن مرزى که در اختیارات آنهاست کار را انجام مى دهند.
منتظری ادامه داد: مشکلى که ما داریم با پلیس بین‌الملل و اینترپل خارج از کشور خصوصا کشورهایى است که با ما عناد دارند، متاسفانه کانادا از کشورهایى است که مامنى براى اختلاس‌گران شده و ما از دستگاه قضایى و پلیس کانادا انتظار داریم که اجازه ندهند چهره کشورشان در دنیا آنقدر مشوه شود و مرکزى براى تجمع اختلاسگران باشد و یک عده خائن که اموال کشور را سرقت کرده و اختلاس نموده اند، در کشور آنها عیش و نوش داشته باشند.
وى افزود: دستور قضایى صادر و به پلیس بین‌الملل ابلاغ شده و انتظارمان این است که همکارى کنند.
تشکیل روزانه 3700 پرونده در پلیس پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم در این همایش با تشریح عملکرد پلیس پایتخت در یکسال گذشته، گفت: پلیس تهران در سال جاری به ۲۱ پرونده فساد اقتصادی رسیدگی کرده است و یک هزار و ۹۰۵ نفر از افراد مرتبط با این پرونده‌ها را احضار و ۴۹۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند که با هماهنگی از سوی مرجع قضائی و صدور احکام قضائی ۳۸۷ تن از مخلان نظام اقتصادی راهی زندان شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی با‌ اشاره به اینکه روزانه بیش از سه هزار و ۷۰۰ فقره پرونده در تمام رده‌های انتظامی پلیس پایتخت پیرامون موضوعات مختلف تشکیل می‌شود، گفت: در حوزه کشف جرایم، ۱۶۶ هزار و ۸۹۴ فقره سرقت را کشف کردیم که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش ۱۱ درصدی داشته است.
آشوبگران و مخلان امنیت چهارشنبه آخر سال، عید مهمان پلیس خواهند بود
رحیمی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پلیس در چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: نزدیک به ۷۰ نفر از کسانی که اقدام به تهیه توزیع و فروش مواد محترقه خطرناک کرده‌اند، دستگیر شده‌اند و ۱۶ میلیون از انواع و اقسام مواد آسیب‌زا کشف شده است.
وی افزود: پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی با قدرت و اقتدار با کسانی که بخواهند به آسایش و آرامش مردم آسیب برسانند و با استفاده از مواد محترقه آسیب‌زا و صداهای مهیب آرامش روحی و روانی آنها را دچار اختلال کنند، برخورد خواهد کرد.
رئیس‌ پلیس پایتخت با اعلام اینکه افرادی که دست به شرارت و اقدامات مخل امنیت در چهارشنبه آخر سال بزنند، دستگیر شده و عید نیز مهمان پلیس خواهند شد، اظهارداشت: همچنین کسانی که با خودروهای خود بر ضد انضباط و امنیت اقدام کنند خودروهای شان توقیف شده و در ایام عید نوروز نیز در توقیف پلیس خواهد ماند.
سردار رحیمی به پلمب چند انبار حاوی مواد محترقه پرداخت و گفت: واحدهای صنفی نیز که مواد محترقه غیر مجاز را ارائه کنند، پلمب خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، ادامه داد: برقراری نظم و امنیت و برخورد با برهم زنندگان آرامش مردم در دستور کار پلیس است.
رئیس ‌پلیس پایتخت با‌ اشاره به تخریب یک باب منزل در بازار تهران و مصدومیت چهار نفر به دلیل ساخت مواد محترقه بیان کرد: خانواده‌ها در این خصوص باید نظارت کامل بر رفتار فرزندانشان داشته باشند و خطرات مواد محترقه را به برای آنها توجیه کنند.