kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
شمخانی:

تمام تحرکات بیگانگان و برخی کشورهای شرور غرب آسیا را تحت رصد دائمی داریم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: روابط امروز ایران با عراق، ثمره مقاومت و همپیمانی راهبردی و اینستکس اروپایی‌ها مثالی از جوی باریک و کم ثمر است.




دریابان علی شمخانی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور، گفت: تمامی تحرکات بیگانگان و برخی کشور‌های شرور در منطقه غرب آسیا به ویژه اقدامات غیرعادی برخی کشور‌های منطقه که سابقه سیاه آنها در حمایت از جریان‌های تروریستی اثبات شده است را تحت رصد دائمی داریم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با ‌اشاره به اقدامات مهمی که باید در گام دوم انقلاب به منصه ظهور برسد، خاطرنشان کرد: دهه پنجم انقلاب، دهه عبور از مشکلات تصنعی ایجاد شده و ایام پیروزی قاطع و بزرگ ملت رشید ایران و جبهه قدرتمند مقاومت خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی گفت: سال ۹۸ سال استمرار تفکر انقلابی در داخل و بروز و جلوه آن در مواجهه پیروزمندانه با دشمنان خارجی خواهد بود. دریابان شمخانی ابراز داشت: خطه آذربایجان همواره پیشتاز دفاع از انقلاب و نظام بوده و در این مسیر مقدس هزاران شهید و جانباز تقدیم نموده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با ‌اشاره به جایگاه ارزشمند و والای خانواده‌های معظم شهیدان که با صبر و مجاهدت مستمر از آرمان الهی عزیزان خود پاسداری و صیانت نموده‌اند، بیان داشت: منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران فرهنگ مقاومت و شهادت است و از این رو مبانی و مظاهر این فرهنگ نورانی بیش از هر موضوع دیگری در معرض تهاجم و تخریب دشمنان قرار دارد.
وی جنگ اقتصادی و روانی دشمن را که با شدت و گستردگی بی‌سابقه‌ای در جریان است، ابزاری برای دلسرد نمودن جامعه از تداوم مقاومت و پذیرش تسلیم و ذلت دانست و گفت: پیروزی بدون مقاومت و تلاش حاصل نمی‌شود و با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته و تفکر انقلابی سال ۹۸ را سال مایوس سازی دشمن قرار می‌دهیم.
دریابان شمخانی سال آینده را سال پیروزی‌های جدید در داخل برای حل مشکلات مردم و در منطقه، برای تقویت و توسعه پیروزی محور مقاومت و آغازی مقتدرانه برای گام دوم انقلاب اسلامی دانست. دبیر شورای عالی امنیت ملی با‌ اشاره به افق بلند انقلاب اسلامی که اکتفاء به حداقل‌ها در آن‌جایی ندارد، افزود: روابط امروز ایران با عراق، ثمره مقاومت و همپیمانی راهبردی و اینستکس اروپایی‌ها مثالی از جوی باریک و کم ثمر است. وی با تبیین شرایط امروز منطقه و مواجه شدن رژیم صهیونیستی با ناکامی‌های مستمر، خاطرنشان کرد: رژیمی که به دنبال تسلط از نیل تا فرات بود، امروز در مرز‌های بی‌اعتبار خود محصور شده و سردمداران آن از ترس موشک‌های مقاومت خواب آرام ندارند. دریابان شمخانی تاکید کرد: تجلیل از شهدای گرانقدری مانند عباس بابایی، آبشناسان، ردانی پور، کاوه و باکری نباید ظاهری و نمادین باشد، بلکه آنها الگوی ما در تداوم بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی هستند که از اسلام و انقلاب و نظام دفاع کردند تا ایران آزاد و مستقل بماند و ایرانی با افتخار و سربلندی زندگی کند. دبیر شورای عالی امنیت ملی با ‌اشاره به اقتدار برآمده از تفکر انقلابی که موجب ایجاد ظرفیت بازدارندگی قابل اتکا برای کشور شده است، اظهار داشت: تفکر انقلابی، هرگز خود را محدود به امکانات موجود و یا تامین نیاز از خارج نمی‌داند و همواره به دنبال ایجاد الگو‌های موفق با اتکا به جوانان و تجربه بزرگان کشور است.