kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

400 مسجد پایتخت میزبان مراسم معنوی اعتکاف

امسال 400 مسجد پایتخت با کمک و حمایت مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی شهرداری تهران، میزبان مراسم معنوی اعتکاف خواهند بود.



به گزارش فارس، مراسم اعتکاف در مسجد جامع علی‌ابن الحسین(ع) در بلوار ابوذر، مسجد مسعودیه در منطقه 15، مسجد بقیه‌الله (عج) در پونک، مسجد جامع نارمک و همچنین مساجد دانشگاه‌های تهران، شریف و امام صادق(ع) با حضور بیش از یک هزار و 500 جوان و نوجوان برگزار می‌شود.
در راستای تجلیل از بانوی قهرمان و پرچم‌دار نهضت عاشورا، 40 هزار نسخه چاپ نخست کتاب «حضرت زینب کبری (ع)، سیمای انقلابی، جاودانه و اعجاب‌انگیزی که باید از نو شناخت»، در میان مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف برای استفاده جوانان معتکف توزیع خواهد شد.
همچنین با توجه به سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) 15 رجب به‌ عنوان آخرین روز ایام‌البیض، به منظور برگزاری باشکوه برنامه‌های اعتکاف و سوگواری حضرت زینب(س)،50 هزار بسته فرهنگی اعتکاف، بهار جان‌ها (شامل بنر حدیث،کتاب و بروشور اعتکاف حاوی احکام، شرایط، اعمال و برنامه‌ریزی برای اعتکاف) در مساجد و اماکن عمومی شهر تهران از جمله ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوس‌رانی توزیع می‌شود.
فعالان فرهنگی مساجد می‌توانند با مراجعه به مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، کمک مالی به همراه محصولات فرهنگی را دریافت کنند.
همچنین با هماهنگی مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی شهرداری تهران روز «سیزده به در» نیز نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از 100 بوستان اقامه می‌شود.