kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

روایت قرارگاه خاتم‌الانبیاء از فلج شدن تحریم‌ها به دست سپاه پاسداران

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، گوشه‌هایی از عملکرد سپاه پاسداران در فلج کردن تحریم‌های به‌اصطلاح فلج‌کننده را روایت کرد.



به گزارش روابط عمومی قرارگاه خاتم‌الانبیا، این قرارگاه در پاسخ به برخی اظهارات شبهه‌افکنانه آورده است: قرارگاه خاتم‌الانبیا با اجرای پروژه‌های بزرگی همچون پالایشگاه میعانات ستاره خلیج ‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، فازهای 15 و 16، فاز 13 و فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی با مهندسی تمام ‌ایرانی است، کشور را در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید بنزین خودکفا کرده است.
این قرارگاه سازندگی ادامه داده است: قرارگاه در دل تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده دشمنان، اجرای بیش از چهار هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز، اجرای بیش از 6300 کیلومتر خط انتقال آب، اجرای بیش از 400 کیلومتر تونل طویل انتقال آب، اجرای بیش از 2600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، اجرای چهار هزار کیلومتر راه‌آهن، اجرای 23 هزار کیلومتر شبکه سراسری فیبر نوری، اجرای بیش از 150 کیلومتر تونل راه و راه‌آهن و صدها پروژه دیگر را در کشور اجرا کرده است.
قرارگاه خاتم‌الانبیا افزوده است: قرارگاه خاتم‌الانبیا، کارفرمای پروژه‌های در دست اجرای خود نیست بلکه صرفاً پیمانکار پروژه‌هایی است که از طریق وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی به او واگذار می‌شود.
این قرارگاه سازندگی تصریح کرده است: قرارگاه خاتم‌الانبیا، سدسازی را که روزگاری در مهندسی کشور، یک رؤیا بود، بومی کند و ساخت 62 سد با ظرفیت 25 میلیارد مترمکعب ذخیره مخزن را در کارنامه خود ثبت نماید که این میزان آب، برابر با نیمی از ظرفیت آب پشت سدهای کشور است.
قرارگاه خاتم‌الانبیا با ‌اشاره به تکرار سخنان ابلهانه ترامپ از سوی برخی درباره خشکسالی‌های اخیر افزوده است: قرارگاه در طول 29 سال آبادانی کشور از خروج سالانه هفت میلیارد مترمکعب آب از کشور جلوگیری کرده است. قرارگاه تاکنون بیش از سه هزار پروژه در دولت‌های مختلف و در اقصی نقاط کشور اجرا کرده که یکی از آنها انتقال آب در سال 97 به شهرهای مختلف استان خوزستان بود. این طرح ضربتی به صورت شبانه‌روزی و با صرف ساعت‌ها جوشکاری در تابستان و در دمای 70 درجه داخل لوله‌های انتقال آب صورت گرفت و علاوه‌بر اینکه کشور را از یک التهاب نجات داد باعث شد تا بیش از 1600 شهر و روستای محروم، از نعمت آب شیرین بهره‌مند شوند.
این قرارگاه سازندگی تصریح کرده است: منشأ عمده ریزگردها خارج از مرزهای کشور است و آنچه داخلی است به دلیل کمبود بارش‌های سال‌های اخیر و رشد بیابان‌زایی بوده است. البته این نکته را حتی معاندان سپاه و قرارگاه نیز می‌دانند که توسعه پوشش گیاهی منطقه به وسعت 17 هزار هکتار از اقدامات این دو مجموعه طی چند سال اخیر، است. همچنین با تلاش شبانه‌روزی در عرض 45 روز بر روی رودخانه «مارِد» بند انحرافی ایجاد کردند و از نفوذ آب شور دریا به داخل رودخانه بهمنشیر جلوگیری کردند. در تمام دنیا و به‌خصوص کشورهای مهم منطقه از جمله ترکیه، تحت عنوان پروژه «گاپ»، خروج آب از کشور خود را به کمترین حد ممکن رسانده‌اند.