kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
ادامه بی‌برنامگی‌های فدراسیون والیبال؛تغییر زمان دیدار دوم فینال و لغو دیدار رده بندی

انگیزه بالای سایپا برای قهرمانی و تلاش ورامین برای کسب جام دوم

دو تیم سایپا تهران و شهرداری ورامین در فینال مسابقات لیگ برتر والیبال به دنبال پیروزی هستند یکی برای طلسم شکنی و دیگری برای جام دوم تلاش می کند.




رقابت‌های لیگ برتر والیبال به ایستگاه پایانی رسیده است و دو تیم سایپا تهران و شهرداری ورامین برای قهرمانی تلاش خواهند کرد. نارنجی پوشان سایپا که ۶ بار سابقه حضور در فینال مسابقات را تجربه کرده‌اند و در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماندند، امسال با هدایت پیمان اکبری برای هفتمین بار جواز حضور در فینال رقابت‌ها را به دست آورده‌اند و به دنبال شکستن طلسم قهرمانی هستند.
سایپا در ابتدای فصل و در دور مقدماتی رقابت‌ها شروع خوبی نداشت، در نیم فصل دوم با در اختیار گرفتن امیر حسینی، بازیکن با تجربه والیبال ایران موفق شد کم کم به کورس رقابت بازگردد و به عنوان تیم هفتم راهی مرحله پلی آف شود. در پلی آف نیز ابتدا تیم قدرتمند پیکان تهران، پرافتخار ترین تیم لیگ برتری که ۱۲ عنوان قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی را در کارنامه داشت از پیش رو برداشت و در مرحله بعد نیز موفق به شکست تیم جوان کاله شد.
شهرداری ورامین نیز با هدایت رحمان محمدی راد، پس از پنج سال بار دیگر راهی فینال مسابقات لیگ برتر شد. شهرداری ورامین که عنوان قهرمانی در سال ۹۲ و نایب قهرمانی ۹۱ را در کارنامه دارد، در دور مقدماتی مسابقات به عنوان تیم صدرنشین راهی پلی آف شد و در پلی آف با شکست تیم‌های شهرداری گنبد و پیام جواز حضور در فینال را به دست آورد.
حال دو تیم شهرداری ورامین و سایپا تهران در نخستین دیدار فینال امروز و از ساعت ۱۶ در سالن دوازده هزار نفری آزادی رو در روی هم قرار خواهند گرفت، سایپا برای طلسم شکنی و شهرداری ورامین برای دومین جام قهرمانی رقابت خواهند کرد.
زمان فینال دوم تغییر کرد
اما طبق گفته رئیس سازمان لیگ والیبال، بازی دوم فینال به جای شنبه، روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه برگزار می‌شود.
 زمان بازی دوم فینال لیگ‌برتر والیبال تغییر کرد که به این ترتیب تقابل دوم دو تیم شهرداری ورامین و سایپای تهران روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.
پیش از این تصمیم سازمان لیگ قرار بود بازی دوم فینال روز شنبه ۲۵ اسفند ماه برگزار شود.
بازی اول فینال دو تیم سایپا و شهرداری ورامین امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود. پیروزی در دو بازی از سه بازی فینال تیم قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر را مشخص خواهد کرد. اگر نیاز به برگزاری دیدار سوم باشد، دیدار سوم روز دوشنبه برگزار می‌شود.
رئیس سازمان لیگ دلیل این تغییر زمان را همزمانی پخش زنده بازی فوتبال دو تیم استقلال تهران و نساجی مازندران با بازی دوم فینال لیگ‌برتر است. به همین دلیل تصمیم فدراسیون بر آن است که برای پخش زنده مناسب بازی فینال لیگ این دیدار روز یکشنبه برگزار شود.
کاله مازندران و پیام خراسان سوم مشترک شدند
همچنین با اعلام منوچهر پورحسن سرپرست سازمان لیگ والیبال ایران دیدار رده‌بندی لیگ برتر والیبال لغو شد.
پورحسن با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست تیم‌های پیام خراسان و کاله مازندران مبنی بر اینکه در انجام بازی سوم هیچ‌گونه انگیزه‌ای وجود ندارد و هزینه‌های سنگینی برای دو تیم دربر خواهد داشت و احتمال صدمه دیدن بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بسیار زیاد می‌باشد، لذا مسابقات این دو تیم برگزار نخواهد شد. به این ترتیب دو تیم کاله مازندران و پیام خراسان عنوان سوم مشترک لیگ برتر سال ۱۳۹۷ را کسب کردند.
جایزه و اعزام انگیزه‌ای برای کسب عنوان سومی
افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال درخصوص لغو دیدار رده‌بندی لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: ما طبق برنامه زمان برگزاری این مسابقه را اعلام کردیم، اما هر دو تیم با فدراسیون نامه‌نگاری کردند و خواهان عدم برگزاری این مسابقه شدند. آنها نفع خود را درنظر گرفتند و فدراسیون هم با هر دو باشگاه همکاری کرد.
وی ادامه داد: تیم‌ها خواهان عنوان سوم مشترک بودند و فکر می‌کنم سازمان لیگ هم بهترین تصمیم را گرفت. به هر حال برگزاری بازی رده‌بندی برای هر دو تیم هزینه داشت؛ ضمن اینکه تیم‌ها هیچ انگیزه‌ای برای برگزاری این مسابقه نداشتند. باید برای سال‌های آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تیم‌ها انگیزه‌های خاصی برای کسب عنوان سومی داشته باشند. به عنوان مثال جوایز نقدی یا اعزام به مسابقاتی خاص می‌تواند انگیزه خوبی برای تیم‌ها باشد.