kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
روحانی در جلسه هیئت دولت:

خودکفایی در تولید بنزین توانمندی ما را در شرایط تحریم نشان می‌دهد

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه در تولید بنزین به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: تا پایان امسال تولید بنزین کشور بیش از 100 میلیون لیتر خواهد بود و این توانمندی دولت را در شرایط تحریم و اعمال فشارها نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در سفر به استان هرمزگان طرح‌ها و پروژه‌های مهمی به بهره‌برداری رسید که در زندگی مردم و جامعه تأثیرگذار است، گفت: مهندسین، مسئولان و کارگزاران به معنای واقعی کلمه جواب قاطعی به آمریکایی‌ها دادند و افتتاح 3 طرح مهم در یک استان موجب ارتقاء جایگاه ایران در سطح جهان و نمادی از توانمندی و پیشرفت ملت ایران است که در برابر چشم جهانیان ظهور و بروز پیدا کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه در تولید بنزین به خودکفایی رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: این از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است که در 5 سال گذشته تولید بنزین به 2 برابر افزایش یافته و از 52 میلیون لیتر تا پایان امسال تولید بنزین کشور بیش از 100 میلیون لیتر خواهد بود و این توانمندی دولت را در شرایط تحریم و اعمال فشارها نشان می‌دهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به الحاق زیردریایی مدرن فاتح به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: بهره‌برداری از این زیردریایی نشان‌دهنده قدرت دفاعی و توانمندی و قدرت کشور در صنایع دریایی است.
روحانی با بیان اینکه خوشبختانه صنایع دریایی ایران در طول سال‌های گذشته تحول مثبتی داشته است، افزود: اینکه امروز قادر هستیم کشتی، ناوچه و زیردریایی را ساخته و تحویل دهیم، نشان از تحول گسترده در این صنعت است کما اینکه صنایع دریایی در جنوب کشور، می‌تواند تحولات بسیار خوبی در راستای افزایش‌اشتغال و تولید بوجود بیاورد.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در برگزاری اجلاس ورشو به دنبال دو هدف ایران‌هراسی و فراموش کردن موضوع فلسطین بودند که در هیچ کدام موفق نشدند، اظهار داشت: البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با چند کشور دست نشانده جلسه کوچکی درباره فلسطین برگزار کردند، اما این جلسه به حدی با بی‌آبرویی برگزار شد، که وقتی لحظاتی از آن جلسه در فضای مجازی منتشر شد، ناچار شدند که فوراً آن را حذف کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دیگر آمریکا علیه ملت ایران از جمله تهدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌های تجاری برای ممانعت از همکاری آنها با ایران، گفت: اقدام آمریکایی‌ها در اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌ها برای همکاری با ایران صد در صد تروریستی است.
روحانی اظهار داشت: هنگامی که برخلاف مقررات بین‌المللی بانک و شرکتی را برای همکاری با کشوری تهدید به جریمه می‌کنند، در حقیقت موجب ایجاد ارعاب در بخش‌های بانکی و تجاری شده و یک عمل تروریستی اقتصادی را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه اصل انتقاد و محکومیت حضور آمریکایی‌ها در سوریه مورد توافق 3 کشور در اجلاس سوچی بود، گفت: تجاوزات نابه‌جای صهیونیست‌ها در سوریه، مبارزه پیگیر با تروریسم و مسئله شرق فرات و ادلب از موضوعاتی بود که 3 کشور در اجلاس سوچی نسبت به آن اتفاق نظر داشتند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اجلاس سوچی در برابر اجلاس تصنعی ورشو یک نشست تأثیرگذار و محکم بود و این هم یکی از شکست‌های آمریکا در مسایل منطقه تلقی می‌شود.
روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز زیر بار زورگویی و قلدرمآبی نمی‌رود، اظهار داشت: گاهی برخی کشورها تمایلات و خواسته‌ها و اظهارات غیردقیق نسبت به ایران مطرح می‌کنند و این در حالی است که همانطور که می‌خواهیم با اروپا روابط خوب و صمیمانه داشته باشیم، اما هرگز رفتار غیرمسئولانه هیچ‌کس را نمی‌پذیریم.
وی با اشاره به صدور بیانیه مهم از سوی رهبر معظم انقلاب، پس از 22 بهمن، گفت: البته مخاطب اصلی ایشان در این بیانیه جوانان بودند، اما نکاتی در آن وجود دارد که همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به آن عمل کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی که در تصدی بخش‌های دولتی است، در بورس و فرابورس به مردم واگذار شود، به مردم گفت: مردم باید احساس کنند که اقتصاد به دست آنها اداره می‌شود.