kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴

بزرگداشت 161 روحانی شهید مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم دوم اسفند در سالن همایش‌های جامعه الزهرا(س) قم برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در نشست خبری اظهار داشت: در جنگ با داعش در سوریه و عراق ۱۶۱ شهید روحانی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم شده است که به همین مناسبت، کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم دوم اسفند در سالن همایش‌های جامعه الزهرا(س) قم برگزار می‌شود. وی افزود: از این تعداد ۲۵ نفر از ایران، ۹۶ نفر از عراق، ۲۴ نفر از سوریه، هفت نفر از افغانستان و ۹ نفر از پاکستان هستند که از خانواده آنها تجلیل می‌شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: در این مراسم که شخصیت‌های کشوری و‌ لشکری و‌ خانواده‌های این شهدا حضور دارند، آیت‌الله نوری همدانی به ایراد سخن می‌پردازد. همچنین برای شهدای این کنگره ۲۴ مستند تهیه شده است که از دوشنبه شب از شبکه افق پخش می‌شود. حجت‌الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: همچنین برای این کنگره سه کلیپ رونمایی خواهد شد که یکی از آنها حاوی سخنان منتشر نشده رهبر معظم انقلاب درخصوص شهدای مدافع حرم است؛ علاوه‌بر این سه فیلم هم ساخته شده که دو فیلم در کنگره و یک فیلم هم بعد از برگزاری کنگره رونمایی می‌شود.