kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
سفیر اسلام‌آباد به وزارت خارجه احضار شد

اعزام هیئتی تخصصی از پاکستان به ایران در پی اقدام تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان

وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با ظریف از اعزام یک هیئت تخصصی از پاکستان به ایران در پی اقدام تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اسلام‌آباد آماده هرگونه همکاری برای بررسی این حادثه است.




روز گذشته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه از احضار سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه و ابلاغ مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی خبر داد و گفت: در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش - زاهدان خانم «رفعت مسعود» سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد. قاسمی افزود: در این ملاقات ضمن‌اشاره به افزایش اقدامات تروریستی از داخل خاک پاکستان، از جمله حادثه تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان، اعتراض کشورمان ابلاغ و با صراحت تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران از دولت و ارتش پاکستان انتظار دارد با قاطعیت و جدیت لازم علیه پایگاه‌ها، تحرکات و استقرار گروهک‌های تروریستی فعال در مناطق مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران برخورد کند و اجازه ندهد این گروهک‌های تروریستی بیش از این با اقدامات تروریستی و غیرانسانی خود موجبات تشدید ناامنی و بدبینی و بی‌اعتمادی بین دو کشور را فراهم کند.
وی اضافه کرد: در ادامه از دولت پاکستان خواسته شد که اقدامات سریع و لازم جهت شناسایی و دستگیری عوامل جنایت تروریستی جاده خاش- زاهدان را انجام دهد.
همچنین «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دقایقی پیش در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف ضمن ابراز همدردی، تسلیت و محکوم کردن شدید حادثه تروریستی اخیر در شرق کشور اظهار داشت: یک هیئت تخصصی امروز برای گفت‌وگو با مقامات ذیربط به ایران اعزام خواهند شد.
وی افزود: پاکستان آماده هرگونه همکاری برای بررسی این حادثه تاسف‌بار و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی است. گفتنی است روز شنبه سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر حادثه تروریستی خاش-زاهدان هشدار داده بود سازمان اطلاعاتی پاکستان که بدون تردید محل اختفا و توطئه‌گری تروریست‌ها را می‌داند، باید پاسخ دهد اما متاسفانه سکوت می‌کنند. صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و دیگر حمایت‌های شما از جانیان اسلام‌ستیز و گروهک‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. فرمانده سپاه خطاب به مقامات پاکستان تاکید کرده بود: دولت پاکستان نیز بداند که از این پس باید هزینه حمایت آی‌اس‌آی از گروهک جیش‌الظلم و حضور آنها در کشور خود را بپردازد و بی‌شک این هزینه برای آنها بسیار سنگین خواهد بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین روزگذشته در پیامی با قدردانی از حضور حماسی ملت در تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان بر عزم و اراده خود در صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم ایران اسلامی تاکید کرد.
سپاه پاسداران در بخشی از این بیانیه تاکید کرد : به همگان اطمینان می‌دهیم با انتقام خون‌های پاک شهدای مظلوم حادثه اخیر، مصمم‌تر از گذشته به صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم عزیز پرداخته و اجازه نخواهد داد رویای باطل و تعبیرناشدنی دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی و حامیان تروریست‌های تکفیری آرامش جامعه را خدشه‌دار و به مخاطره اندازد.