kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
علما و شخصیت‌های سیاسی مطرح کردند

منشور «گام دوم» چراغ راه نظام اسلامی این بیانیه باید در حوزه مورد بحث قرار گیرد

علما و شخصیت‌های سیاسی در اظهاراتی با بیان اینکه منشور گام دوم چراغ راه نظام اسلامی است تاکید کردند این بیانیه باید در حوزه مورد بحث قرار گیرد.



آیت‌الله جنتی در نشست هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به پیام مهم رهبر معظم انقلاب ‌اشاره و این پیام را جامع، مفید و کارساز دانست و تأکید کرد: لازم است ابعاد این پیام مهم و تاریخی علاوه‌بر اینکه از سوی جوانان مؤمن و انقلابی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد باید از سوی مسئولان مورد عمل و چراغ راه آینده انقلاب و نظام باشد. امیدواریم خداوند ما را قدردان زحمات مقام معظم رهبری قرار دهد.
حوزه یکی از مخاطبان پیام رهبری است
رئیس ‌مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز پیش از آغاز درس خارج خود پیام رهبر معظم انقلاب را دارای نکات راهگشا و ارزنده‌ای دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
به گزارش رسا آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با بیان اینکه حوزه یکی از مخاطبان رهبری برای تبیین نامه به نسل امروز و آینده است، گفت: من از نتایجی که از این پیام می‌توانم بگیرم برای حوزه، در زمان ما و نسل امروز حوزه جدایی دین از سیاست یک افسانه باید باشد و هست، بحث جدایی دین از سیاست اگر در قبل از انقلاب، بالأخره در حوزه صدایی هرچند بسیار ضعیف داشت، در انقلاب آن صدا کاملاً خاموش شد در این 40 سال گذشته، الآنکه گام دوم انقلاب است اصلاً‌ دیگر این یک خیال است، یک توهم محض است و این واقعاً از برکات این انقلاب و نظام است.
بیانیه راهبردی رهبری باید در حوزه مباحثه شود
آیت‌الله محمد مهدی شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان نیز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بیانیه راهبردی اخیر رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی را پرمغز، عالمانه و دلسوزانه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای 40 سالگی دوم انقلاب این بیانیه مهم را بیان فرمودند که باید مورد توجه همگان باشد.
وی افزود: در جلسه‌ای که خدمت رهبری معظم بودیم ایشان فرمودند برای این بیانیه بسیار زحمت کشیدم و بنای بر این ندارم اگر مطلبی می‌گویم از دیگران بخواهم که درباره آن مطالعه و کار کنند اما درباره این بیانیه ‌این کار را انجام دهید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب، فضلا و اساتید باید بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: بنده روز گذشته در جمع طلاب و فضلای مشهد عرض کردم که مانند رسائل، مکاسب و کتاب‌های درسی که مباحثه می‌شوند تا به عمق مطلب پی برده شود، این بیانیه باید به مباحثه گذاشته شود و هرکس در راه نشر، تبیین و پیاده‌سازی آن ایفای نقش کند.
مخاطب اصلی بیانیه گام دوم دانشگاه‌ها هستند
حجت‌الاسلام رستمی، رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در چهارمین همایش ملی مردم‌سالاری دینی اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم دانشگاه‌ها هستند.
به گزارش تسنیم وی گفت: مخاطب اصلی نامه اخیر رهبر انقلاب که به گام دوم انقلاب‌اشاره شده دانشگاه‌ها هستند. مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان اهدافی که باید در گام دوم به دنبال آن بود عبارت است از موضوع علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و سیاست خارجی، استقلال و آزادی و سبک زندگی که این محورهای 7 گونه به عنوان مسیرهای جدی تحقق اهداف برای همه کارگزاران و همه ملت به ویژه جوانان در این بیانیه و فراخوان عمومی آورده شده است.