kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
آیت‌الله نوری‌همدانی:

حوزه برای تمرکز‌زدایی از قم چاره‌اندیشی کند

استاد برجسته درس خارج حوزه با‌اشاره به خالی شدن شهرها از علمای بزرگ تأکید کرد که حوزه باید برای این موضوع و تمرکززدایی از قم چاره‌اندیشی کند.


آیت‌الله نوری همدانی در دیدار آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه روحانیت و علما دارای مسئولیت‌های مهمی هستند، گفت: بنا بر فرموده روایات، علمای شیعه مرزبانان عقیده جامعه در برابر نفوذ شیاطین هستند.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید بیان داشت: انسان نباید از مسئولیت‌های خود شانه خالی کند بلکه باید در میدان حاضر بوده و به وظایف خود عمل کند، امروز مساجد فراوانی وجود دارد که از امام جماعت محروم هستند، نباید مساجد از حضور روحانیت خالی باشد، مساجد باید در 3 نوبت اقامه نماز کنند و ائمه جماعات باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شهرهای کشور از وجود فقهای بزرگ خالی شده است، حوزه باید برای خالی شدن شهرها از روحانیت و فقهای بزرگی چاره‌اندیشی کند، حوزه‌های علمیه باید برای تربیت طلاب فقیه و آگاه به زمان سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.
استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه قبل از انقلاب دشمنان اسلام را به حاشیه رانده بودند، ابراز داشت: حضرت امام با انقلاب، اسلام ناب را به صحنه زندگی مردم آوردند و بساط استکبار و استعمار را برچیدند.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: باید در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی مقاوم باشیم، برخی مسئولان به صورتی که لازم است که به میدان نمی‌آیند و وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، این در حالی است که باید با تبعیت از فرمایشات رهبری تمام توان خود را برای خدمت به مردم و انقلاب به کار گیرند.
وی با تأکید بر هجرت طلاب از قم به شهرستان‌ها و پاسخگویی به نیازهای جامعه افزود: طلاب نباید در قم متمرکز باشند بلکه با حضور در شهرستان‌ها باید رسالت طلبگی خود را ایفا کنند.