kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
وزیر راه و شهرسازی:

سه بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب بازسازی شد




 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 24 بلوک مسکن مهر در سرپل ذهاب اکنون در دست ساخت و مقاوم‌سازی است، گفت: از این تعداد سه بلوک به دلیل شرایط آن کاملا تخریب و دوباره ساخته و 21 بلوک نیز مقاوم‌سازی می‌شود.
 محمد اسلامی در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شده بود در جمع خبرنگاران افزود: واحدهای جدیدی که ساخته شده در زلزله 6/4 ریشتر مقاومت خوبی نشان دادند.
وی اظهار داشت: واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب با آیین‌نامه جدید مقاوم‌سازی شده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مورد روند بازسازی واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب نیز گفت: کیفیت واحدها، مشارکت مردم و اعمال مدیریت زلزله با تلاش و پیگیری استاندار کرمانشاه یک رکورد ثبت کرده است.
او با بیان اینکه حجم کار در سرپل ذهاب اکنون سه برابر شده است، گفت: تاکنون 11هزار و 800 پروانه مسکن در شهر سرپل ذهاب صادر شده که قبل از زلزله این تعداد 6 هزار و 800 مورد بوده و پنج هزار مورد اضافه شده است.
او با تاکید بر اینکه اکنون مدیریت ساخت و سازها با مالکان واحدها است، گفت: دولت در این پروژه دیگر دخالتی در کندی و تندی ندارد و مالکان با نظارت بنیاد مسکن باید مدیریت کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مردم خواست سریعتر در روند بازسازی مشارکت کنند و بنیاد مسکن نیز پای کار است. وی اظهار امیدواری کرد که تا سالگرد زلزله همه واحدهای سرپل ذهاب تمام شود. او همچنین گفت: دولت ضوابط و مقررات مربوط به استحکام واحدهای مسکونی را ابلاغ کرده و همه موظف به رعایت آن هستند.
او به تهیه شناسنامه ساختمان اشاره کرد و گفت: در این شناسنامه همه موارد مربوط به قوانین و مقررات ساختمان‌سازی درج می‌شود و معیار اصلی برای ساختمان‌سازی است.