kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
مدیرعامل موسسه جهاد نصر:

طرح 550 هزار هکتاری به 22 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد




اهواز- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: برای اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری احیا اراضی خوزستان و ایلام 22 هزار میلیارد تومان نیاز است.
«محمدجواد صالحی‌نژاد» در نشست خبری که پس از بازدید خبرنگاران از منطقه جفیر انجام شد تاکید کرد: در بودجه سال 98، ردیف بودجه برای این طرح بسیار کم و به میزانی در نظر گرفته شده است که قابل مطرح کردن نیست اما امیدواریم با پیگیری‌هایی که از طرف مقامات استان و مجلس در حال انجام است، بتوانیم از صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای آغاز کار در فاز دوم را دریافت کنیم.
صالحی‌نژاد افزود: برای آنکه فاصله‌ای میان فاز اول و دوم طرح ایجاد نشود، پیشنهاد داده‌ایم تا از محل صندوق توسعه ملی مبلغی که حدود 200 میلیون دلار است را به طرح اختصاص دهند. تا بتوانیم کار را در سطح 50 هزار هکتار در سال 98 آغاز کنیم و به موازات آن نیز بحث فاینانس خارجی را پیگیری ‌کنیم.
وی بیان داشت: چون ما به دنبال اجرای طرح در سال 98 هستیم و پیش‌بینی می‌شود که فرآیند فاینانس خارجی طولانی باشد دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در اولویت قرار گرفت.
صالحی‌نژاد بیان داشت: سال گذشته شاهد افزایش 2/8 میلیون تنی در تولید محصولات کشاورزی ناشی از اجرای فاز اول اجرای طرح 550 هزار هکتاری بودیم.
وی با بیان اینکه از سال 87 تا سال 92 مجموعا حدود 66 هزار هکتار از اراضی طرح اجرایی شده بود افزود: اما با سفر دولت در سال 92 و پیشنهاد دریافت 1/5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی سالانه حدود 55 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش عملیات سه‌گانه قرار گرفتند.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان کرد: در اوج فعالیت‌ها بیش از 9 هزار و 400 نفر در این طرح مشغول به کار بودند و اکنون نیز که در انتهای اجرای پروژه‌ها و در زمان تحویل اراضی هستیم بیش از 5 هزار نفر در این طرح مشغول به کار هستند.
صالحی‌نژاد در مورد تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری عنوان کرد: برای 255 هزار هکتار فاز دوم مشکل تامین آب وجود ندارد و این موضوع به تصویب دولت رسیده است.