kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی

طغیان رودخانه و سیلاب جان 2 نفر را گرفت

طغیان رودخانه و سیلاب جان دو نفر را در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گرفت.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طغیان رودخانه محلی در لادیز میرجاوه سبب غرق شدن یک جوان 18 ساله شد.
فریبرز راشدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت 19 سه‌شنبه یک جوان با یک دستگاه موتورسیکلت قصد عبور از این رودخانه محلی را داشت که به دلیل شدت جریان آب جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد اما تاکنون جسد این جوان پیدا نشده است. تلاش نیروهای هلال احمر برای یافتن جسد این جوان ادامه دارد.
طغیان رودخانه محلی 4 مسیر را
در جنوب سیستان و بلوچستان بست
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر طغیان رودخانه‌های محلی در جنوب استان چهار مسیر فرعی عصر روزسه‌شنبه بسته شد.
عبدالرحمن شهنوازی افزود: سیلاب مسیرهای دلگان - زهکلوت ، دلگان - هودیان، دلگان - ایرانشهر و بزمان - دلگان بسته است و نیروهای امدادی برای بازگشایی این مسیرها تلاش کردند.
وی ادامه داد: تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت در این مدت ارائه نشده است.
ریزش باران موجب خوشحالی مردم به‌ویژه کشاورزان و دامداران ایرانشهر شد.
سیلاب «درمیان» یک کشته گرفت
فرماندار درمیان گفت: یک دستگاه خودروی وانت دوکابین حوالی شهر گزیک داخل سیلاب واژگون شد که در این حادثه یک نفر کشته و 2 نفر دیگر مفقود شدند.
محمد بشیری‌زاده افزود: این حادثه عصر سه شنبه روی داد و نیروهای امدادی به جست و جوی مفقودین پرداختند.
به گفته شاهدان محلی راننده یک دستگاه خودروی وانت دوکابین با خودرو به رودخانه در حال طغیان حوالی شهر گزیک شهرستان درمیان نزدیک و بر اثر طغیان رودخانه و رانش زمین، خودرو در سیلاب واژگون شد.
با تلاش نیروهای امدادی یک نفر خانم از سرنشینان خودرو از سیلاب بیرون کشیده و تحویل اورژانس شد و تلاش‌ها برای جست و جوی سایر مفقودین ادامه دارد.
شهر گزیک در فاصله 125 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی و 25 کیلومتری مرکز شهرستان درمیان قرار دارد.
طغیان رودخانه‌ها در کرمان
بلافاصله فرماندار شهرستان رودبار جنوب گفت: بر اثر طغیان رودخانه‌ها در این شهرستان راه ارتباطی 86 روستا بسته شده و تلاش برای بازگشایی این مسیرها آغاز شد.
ابوذر عطاپور افزود: همچنین محور رودبار به آبسردوئیه - کهنوج، مظفرآباد - کهنوج، عباس‌آباد - کهنوج و مسیر منتهی به قلعه گنج از سمت این شهرستان بر اثر سیلاب مسدود شد. وی ادامه داد: در حوزه برجک بخش جازموریان بر اثر طغیان رودخانه دوکم ارتباط 16روستا با مرکز بخش و شهرستان در حوزه کوهستان راه ارتباطی 23 روستا قطع شد. رئیس ‌ستاد بحران شهرستان رودبار جنوب اظهار داشت: بارش باران و آبگرفتگی سبب وارد شدن خسارت به 200 واحد مسکونی در شهر رودبارجنوب شد.
وی از تشکیل ستاد بحران شهرستان رودبار جنوب و آماده‌باش اعضای این ستاد خبر داد و گفت: نیروهای هلال احمر و مردمی به 2 خودروی گرفتار در سیل کمک و عملیات رهاسازی انجام شد.
عطاپور به همه دامداران حاشیه باتلاق جازموریان هشدار داد تا هر چه سریع‌تر دام‌های خود را از این منطقه خارج کنند.