kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر از راه رسید

تقابل حساس تراکتورسازی و استقلال در تبریز پرسپولیس امروز دوباره به صدر جدول برمی‌گردد؟

تقابل تیم‌های تراکتورسازی - استقلال در تبریز و پرسپولیس - استقلال خوزستان در تهران؛ مهم‌ترین مسابقات دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال است.
سرویس ورزشی-

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال از امروز پنجشنبه با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود؛ در مهم‌ترین بازی امروز پرسپولیس میزبان تیم قعرنشین استقلال خوزستان است. سرخپوشان تهرانی هفته گذشته در دیداری جنجالی اولین شکست خود را برابر فولاد خوزستان متحمل شدند تا به رده دوم جدول لیگ برتر سقوط کنند.
 پرسپولیس در مسابقه امروز با استقلال خوزستان شانس دارد که دوباره به صدر جدول برگردد البته این مرتبه شاید این صدرنشینی موقت باشد! شاگردان برانکو مقابل تیم استقلال خوزستان که 10 هفته است برد نداشته، نباید کار سختی داشته باشند ولی پیش‌بینی در فوتبال جایی ندارد و شاید همین تیم استقلال خوزستان در تهران از پرسپولیس امتیاز کسب کند.
نگرانی از شرایط داوری مهم‌ترین دغدغه تیم پرسپولیس برای بازی با استقلال خوزستان است تا جایی که برانکو قبل از بازی در نشست خبری خود گفت: هدف ما قهرمانی است و از این فشارهایی که هست شانه خالی نمی‌کنیم. می‌دانیم هر تیمی که برابر ما حاضر می‌شود نسبت به بازی‌های دیگرشان متفاوت هستند. این را بارها تکرار کردم که ما خواهان داوری محترمانه هستیم. به خاطر همین خواهش جریمه شدم. آقایان بازی با فولاد را آنالیز کنند. من چیزی نمی‌گویم فقط این را بگویم که بازی یک دقیقه زودتر از وقت‌های اضافی تعیین شده تمام شد. این گویای همه چیز است. در مورد پنالتی پیکان یا گل اول سپاهان نمی‌خواهم چیزی بگویم. اما من دنبال بهانه نیستم. ما اگر از شانس‌های‌مان در نیمه دوم استفاده می‌کردیم داستان فرق می‌کرد.
وی افزود: خودتان شاهد هستید که داوران برای ما به چه شکلی داوری می‌کنند. یک بازی را که داور برای ما عالی داوری کرد کم مانده بود سنگ بارانش کنند. هر موقع ما نتیجه می‌گیریم این بحث را راه می‌اندازند که داوران به ما کمک می‌کنند. خودتان تمام مسابقات را آنالیز کردید و نتیجه آمار بیانگر این است که پرسپولیس بیش‌تر از همه از داوری ضرر کرده است. کدام تیم مجبور شده است در روزهای فیفا بدون ملی‌پوشانش بازی کند؟ من می‌دانم، پرسپولیس. دو بازی حذفی و بازی با پیکان را بدون آنها بازی کردیم. من قبول کردم چون چاره دیگری نداشتیم. چون زمان‌بندی را آن طور که باید انجام نداده بودند.
تلاش تراکتورسازی و استقلال
برای رسیدن به پیروزی
دیگر بازی مهم هفته روز جمعه میان تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران برگزار می‌شود. تقابل این دو تیم همیشه حساس بوده‌اما شرایط نسبتا مساعد دو تیم باعث شد که خیلی‌ها انتظار یک نمایش زیبا از دو تیم در بازی جمعه داشته باشند. تراکتورسازی پس از تغییراتی که در کادرفنی خود داده ابتدا در تبریز برابر نفت مسجد سلیمان به برتری سه بر صفر رسید و در بازی بعدی برابر نساجی در قائمشهر به تساوی دست یافت. این تیم حالا امیدوار است در تبریز برابر استقلال پیروز شو د و جمع امتیازات خود را به عدد 33 برساند.
این روزها در پی حواشی به وجود آمده در داوری مسئولان فدراسیون به دنبال شروع استفاده از سیستم VAR برای پائین آوردن‌اشتباهات داوری هستند.
در همین راستا طی صحبتی که با مسئولان تراکتورسازی انجام شده به آنها پیشنهاد شده که در بازی با استقلال به صورت آزمایشی از VAR استفاده شود که این مسئله با مخالفت شدید ایوب بهتاج مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی رو‌به‌رو شده است. مسئولان باشگاه تراکتورسازی اعلام کردند راضی به استفاده از این سیستم در دیدار این تیم به صورت جداگانه نیستند و تنها در شرایطی رضایت به انجام این کار می‌دهند که این سیستم در همه دیدارهای لیگ برتر استفاده شود. درخصوص استقلال هم باید گفت این تیم در لیگ هجدهم صدرنشین جدول رده‌بندی در بازی‌های خارج از خانه هم هستند. شاگردان وینفرد شفر آلمانی در 9 بازی خارج از خانه‌ خود، 18 امتیاز گرفته‌اند. بعد از استقلالی‌ها، سپاهانی‌ها با یک بازی خارج از خانه‌ کمتر و کسب 16 امتیاز، دومین تیم این فصل رقابت‌های لیگ برتر در بازی‌های خارج از خانه هستند.
اوج‌گیری استقلال پس از شکست مقابل سپاهان شروع شد، پس از آن باخت، در لیگ فوق‌العاده بودند و تنها نقطه تاریک کارنامه‌شان حذف در جام حذفی است. با توجه به روند صعودی‌ای که استقلال داشته، آبی پوشان تهرانی هفته به هفته فاصله‌ امتیازی خود را با صدر جدول رده‌بندی کمتر کرده‌اند و توانسته‌اند هواداران خود را برای کسب عنوان قهرمانی امیدوار کنند.
برنامه دیدارهای هفته هجدهم
برنامه کامل دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 25 بهمن 1397
* سپیدرود رشت ................... ماشین‌سازی‌تبریز (ساعت 16)
* پرسپولیس ......................... استقلال خوزستان (ساعت 16)
* صنعت نفت آبادان .... پدیده شهر خودرو (ساعت 17:30)
جمعه 26 بهمن 1397
* تراکتورسازی .................................. استقلال (ساعت 15:30)
* پیکان ....................................................... سپاهان (ساعت 16)
شنبه 27 بهمن 1397
* پارس جنوبی جم ........... نساجی مازندران (ساعت ۱۵:۳۰)
یکشنبه 28 بهمن 1397
* فولاد ................................... نفت‌ مسجدسلیمان (ساعت 16)
نامعلوم
* ذوب آهن ............................................................................ سایپا