kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

رئیس‌فدراسیون شنا: همکاری با کوتِروویچ به عنوان سرمربی تیم ملی ممکن نیست

رئیس ‌فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: حضور «پرو کوتِروویچ» (مربی کروات) در تیم ملی شنا ممکن نیست و برای تیم ملی شیرجه با چین و کره‌شمالی در حال مذاکره هستیم.

محسن رضوانی درخصوص برگزاری کلینیک تخصصی دوره‌های آموزشی مربیان شنا زیر نظر «پرو کوتروویچ» کروات اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم این کلاس‌ها را به خوبی برگزار کنیم که بازتاب خوبی را هم در بین مربیان داشت. قصد داریم با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد همکاری بلندمدتی را در رده جوانان و نوجوانان با کشور کرواسی داشته باشیم و در آینده‌ای نه چندان دور هم یک مربی مقیم کروات را در کشور خواهیم داشت تا در این زمینه با استفاده از تجربه او و همکاری مربیان داخلی استفاده لازم را داشته باشیم.
رئیس‌فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران، در پاسخ به این سؤال که آیا شخص «پرو کوتروویچ» از گزینه‌های اصلی برای هدایت تیم‌های ملی شنای ایران است یا نه؟ توضیح داد: مسلماً آقای « کوتروویچ» نمی‌تواند در ایران حاضر شود چون او در دنیای شنا انسان پرمشغله‌ای است ولی، قطعاً به عنوان مشاور کنار ما حضور خواهد داشت و یک مربی که مورد تأیید او باشد را در ایران خواهیم داشت.
رضوانی در پاسخ به این سؤال که چرا همچنان خبری از مربی خارجی تیم ملی شیرجه نیست؟ توضیح داد: اینطور نیست که هیچ فعالیتی در این حوزه صورت نگیرد. در مورد جذب مربی خارجی هم با کشورهای چین و کره شمالی صحبت کرده‌ایم اما باید ببینیم چگونه می‌توان این موضوع را مدیریت کرد.
سال آینده مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود که محسن رضوانی درخصوص برنامه‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای سال آینده توضیح داد: من برای شیرجه شانسی را متصور نمی‌شوم که بخواهد صد درصد سهمیه المپیک بگیرد ولی تلاش خودمان را می‌کنیم. برنامه راهبردی کمیته فنی ما نیز روی پایه‌ها
است.