kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
در نشست دستاوردهای ۴۰ سال دیپلماسی ایران مطرح شد

عزت، حکمت و مصلحت سه کلمه کلیدی سیاست خارجی ایران است

در نشست دستاوردهای 40 ساله سیاست خارجی ایران اعلام شد عزت، حکمت و مصلحت سه کلمه کلیدی سیاست خارجی ایران است و سیاست خارجی نمی‌تواند عزتمندی این ملت را در نظر نگیرد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: سیاست خارجی که در همه حال باید برآوردی از افکار عمومی داخل کشور باشد و در جهت تحقق آمال این ملت عمل کند نمی‌تواند عزتمندی این ملت را در نظر نگیرد.
سیاست خارجی ایران برگرفته از عزت
حکمت و مصلحت است
منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق کشورمان نیز در این نشست طی سخنانی تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سیاستی برگرفته از مبانی اسلام، آموزه‌های امام راحل و سه کلمه کلیدی عزت، حکمت و مصلحت است.
رئیس ‌شورای راهبردی روابط خارجی نیز در این نشست استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سه شعار محوری انقلاب عنوان کرد و افزود: ما برای این سه شعار هزینه‌های سنگینی را پرداخته‌ایم، چه در ابتدای پیروزی انقلاب که با تروریسم روبرو بودیم و چه در جنگ هشت ساله و بعد از آن تحریم و همچنین ادامه تروریسم در داخل و منطقه که با آن مواجه شدیم.
به گزارش ایرنا، کمال خرازی گفت: مبارزه با دشمن طبیعتا هزینه دارد و ملت ایران این آمادگی را نشان داده است که آماده است در راستای اهداف انقلاب هرگونه هزینه‌ای را بپردازد.
صدام هفت کفن پوسانده
ولی ما سرافراز هستیم
وزیر امور خارجه نیز در این نشست اظهار داشت: این ملت وقتی پای مصالح ملی و امنیت ملی به میان می‌آید زیر باران و برف در خیابان حضور می‌یابند و نمایشی را در مقابل جهانیان نشان می‌دهند که بی‌سابقه است.
وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی علاوه‌ بر اصل عزت، حکمت و مصلحت دو مبنا برای سیاست خود در سطح جهان داشته است. یکی از این دو مبنا درون‌زایی و دیگری برون‌گرایی است؛ مبنای درون‌زایی ما ناشی از تجربه تاریخی مردم ایران است.
رئیس ‌دستگاه دیپلماسی کشور گفت: بولتون چه فکر می‌کند که اعلام می‌کند سال ۲۰۱۹ ما در ایران جشن می‌گیریم، این ملت، مبنای انقلاب و مبنای قدرت ماست و تا زمانی که این ملت همراه است ما درون‌زا هستیم یعنی امنیت ما به داخل وابسته است.
وزیر امورخارجه گفت: چند بار باید پیش‌بینی بکنند و ‌اشتباه از آب دربیاید. برژینسکی اعلام کرد که جمهوری اسلامی بعد از حمله عراق به ایران یک هفته باقی نمی‌ماند، صدام هفت کفن پوسانده ما هنوز اینجا سربلند و آزاده ایستاده‌ایم، خود آقای برژینسکی هم مرده است.