kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

سی‌ان‌ان: مردم ایران تهدیدهای آمریکا را به سخره گرفتند(خبر ویژه)

گزارشگر سی‌ان‌ان تصریح کرد ملت ایران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، آمریکا را به سخره و استهزا گرفتند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گزارش داد: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفتند تحت تاثیر صحبت‌های دونالد ترامپ علیه ایران قرار نگرفته‌اند.
هزاران نفر از مردم ایران روز دوشنبه در خیابان‌های تهران راهپیمایی کردند تا سرنگونی شاه ایران در سال 1979 را- که مورد حمایت آمریکا بود- گرامی بدارند.
فرد پلایتگن خبرنگار و مجری سی‌ان‌ان گفت: در جریان جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، مخالفت با آمریکا به نمایش گذاشته شد. بسیاری می‌گویند تحت تاثیر گفته‌های رئیس‌جمهور‌ ترامپ مبنی بر «موضع‌گیری شدید علیه تهران» قرار نگرفته‌اند.
یکی از تکاوران نیروی دریایی ارتش گفت: «ترامپ مردی احمق و دیوانه است». یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: «سیاست آمریکا محکوم به نابودی و شکست است».
خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: بسیاری از کسانی که در میان جمعیت بودند، آمریکا را به تمسخر می‌گرفتند. در یک جایگاه خاص که برای کودکان در نظر گرفته بودند چهره‌‌ای شبیه به «باگز بانی» (شخصیت کارتون‌های پویانمایی) دیده شد که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد!
خبرنگار سی‌ان‌ان افزود: انقلاب اسلامی ایران زمانی به اوج خود رسید که آیت‌الله خمینی در سال 1979 از تبعید بازگشت. در یازدهم فوریه آن سال، شاه ایران- که مورد حمایت آمریکا قرار داشت- رسما سرنگون شد.