kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

حکومتِ بر دل‌ها (نکته)



محمدهادی صحرایی
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و هنوز طلایه‌دار اصیل‌ترین، مقاوم‌ترین، دینی‌ترین، موفق‌ترین و ماندگارترین انقلاب بر آرمان‌های ابتدایی است که جهان معاصر به خود دیده است. انقلابی که در بین مهم‌ترین انقلابات چند سده اخیر جهان یعنی 1789 فرانسه، 1917 روسیه و 1962 الجزایر، اگر جفای در حقش نباشد، نه یک سر و گردن که یک قد و اندام بلندتر و نمایان‌تر است. جمال انقلاب اسلامی ایران آن‌چنان باشکوه و منور است که حیف است با انقلابات دیگر قیاس شود. پدیده‌ای منحصر به فرد که فقط باید اسطوره قرار گیرد و تا قبل از قیام اصلی که مختص به موعود قائم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است، باید امید و الگوی همه آزادگان و مستضعفین باشد و شناخته گردد. کو تا قدر انقلابمان شناخته شود. و کو تا قدر نعمت خمینی و خامنه‌ای دانسته شود. و کو تا قدر امت قهرمان و بی‌نظیر این دو امام، فهمیده شود که حقیقتاً تعبیر درستی است که برتر از امت دوران محمد رسول‌الله و علی ولی‌الله علیهماالسلام است.
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و دهه پنجم عمر خود را آغاز نمود و از این به بعد بیش از پیش، الگو قرار خواهد گرفت. مثلاً اگر مردم مظلوم فرانسه بخواهند در آزادی و امنیت زندگی کنند نیز راهی ندارند جز اینکه از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند و بدانند که مردم به ستوه آمده از تبعیضِ ایرانِ دوران پهلوی نیز، از دستِ دست‌نشانده آمریکا در ایران، کم آسیب و ضرر ندید. اگر در مقابل چشمان دیده‌بان حقوق بشر، سازمان ملل، رسانه‌های مدعی و مؤاخذه‌گر جمهوری اسلامی، دولت خودکامه و دیکتاتور فرانسه، مردم خود را می‌کُشد و بر زمین می‌کِشد و کور می‌کند و دستشان را قطع می‌کند و در حکومت آل‌سعود، به خاطر صلوات یک مادر، کودک شش‌ساله‌اش را با شیشه سر می‌برند و سران نکبت‌زده‌اش سکوت می‌کنند، و آمریکا مرضیه هاشمی را به عنوان شاهد، دستگیر می‌کند و یازده روز در بازداشت نگه می‌دارد و به زور حجاب از سرش می‌کشد، تنها چاره مردمانشان اعتماد به خدا و مقاومت و مبارزه با حاکمان فاسد و فاسق است. درست مثل کار ایرانیان.
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد. مظلومان و محرومان و مستضعفان و جوانان دنیا بدانید، تنها راه رهایی شما همین است و هر هزینه‌ای که برای این مبارزه پرداخت کنید، سرمایه‌گذاری و مبارک است و مأجورید. اگر می‌خواهید مثل مردم سربلند ایران، آزادانه زندگی کنید و هر دوره، قدرت را به هرکس که خواستید بسپرید و امور کشور خود را خود به دست بگیرید و با هر دین و مذهب و عقیده و قومی، با آرامش کنار هم زندگی کنید و رسیدن به مرزهای علم و دانش و پیشرفت را از آن خود کنید و لذت امنیت را بچشید و اگر بخواهید که در جهان آشوب‌زده امروز، با ثبات و آسایش زندگی کنید و در مقابل دشمنان قدار و قلدر و نامرد، مردانه بایستید و با صدای صاف و رسا حرف خود را بزنید و از ثروت گاوِ سعود و قدرت آمریکا و حیلت صهیون و خباثت بریتانیا کاری برنیاید و همه آنها نتوانند غلطی بکنند، باید راه طی شده مردم ایران را بپیمایید و از مشکلات نترسید. پیام چهل‌سالگی انقلاب مردم ایران به جهان این است که فرمود: «‌قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَهًٍْ أَنْ تَقُومُوا للهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى...‏»1. این حقیقت و واقعیت است که انقلاب اسلامی ثابت کرده است که بشر امروز راهی جز خدا ندارد.
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و مردم ایران به خواست خدا، دوره جدید حیات خود را شروع کردند و می‌خواهند بیش از پیش پیگیر سایر شعارها و اهداف بر زمین مانده انقلاب باشند و مطالبه‌گر از مسئولین. و مسئولین باید این افتخارات را به پای مردم شریف و نجیب بگذارند و بدانند که مسئولیتشان دوچندان شد و دیگر کوتاهی و اهمال در انجام وظایف پذیرفتنی نیست. مسئولین باید بدانند که مردم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند و روسفید دوران شدند حال نوبت آنهاست. مسئولین باید قدردان این مردم نخبه و نمونه باشند و از این سرمایه عظیمی که اندوخته شد شایسته استفاده کنند و دیگر با قراردادهای محقر و مبتذلی چون برجام و یا خدای ناکرده پالرمو و cft وfatf، با عزت آنان بازی نکنند. به غیر از بسیاری از مسئولین محترم و خدوم که می‌دانند، سایر مسئولین باید بدانند که مسئولیت در جمهوری اسلامی به معنی نوکری مردم است و اگر خود را نوکر مردم می‌دانند، بسم الله، جلو بیایند وگرنه در احادیث و روایات، تعابیر تند و بازدارنده‌ای برای نااهلان و متکبران گفته شده که باید مراجعه کنند و بخوانند.
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و مردم با حضور خیره‌کننده خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، مهر افتخار چهل‌سالگی برای خود ضرب کردند و مهر ذلت و خفت بر پیشانی دشمنان خود زدند و زبانشان را بند آوردند. گاو سعود را ببینید که در گِلِ یمن درمانده است. صهیون را ببینید که به دنبال سرزمین جدید می‌گردد. فرانسه آشوب‌زده و ملتهب را بنگرید. آمریکای تعطیل و سران دلقکش را دیده‌اید؟ عقل سلیم و صحیح می‌گوید که با تجربه متراکم چهل‌ساله انقلاب، هیچ‌گاه نباید به این دشمنان پیشانی سفید اعتماد کرد و در خفا از آنها دوستی گرفت و العیاذبالله به آنها قول پنهانی داد. گوشت 120 هزار تومانی حاصل معطل کردن 5 ساله کشور با برجام کاغذی و اعتماد به قول شفاهی کدخدای شرور بود که امروز، اعتراف می‌کنند حتی امضایشان هم بی‌ارزش است. ارز 20 هزار تومانی و پراید40 میلیونی حاصل اعتماد به مدیران نااهل و تکنوکراتی بود که اقتصاد را به ورطه تلاطم کشاندند و یا جابه‌جا شدند و یا خود را کنار کشیدند و منتظر محکمه قیامت. مردم حق دارند که دیگر فریب دوگانه مجعولِ جنگ و صلح و «نمی‌گذارند»ها را نخورند و دفاع‌های از fatf و پالرمو را باور نکنند. حضور اخیر مردم در 22 بهمن و شعارهای گفته و نوشته آنان حاکی از مطالبه جدی آرمان‌های انقلاب از مسئولین است.
 انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و مردم بعد از مرحله اول و دوم رسیدن به تمدن اسلامی که شامل انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است، منتظر دولت اسلامی‌اند و مسئولین از دولت و مجلس گرفته تا دستگاه قضا و مجمع تشخیص و... باید به سرعت، خود را به مردم برسانند و اقدامی بکنند و ان‌شاءالله مثل مردم روسفید شوند. مسئولین دولت و مجلس و قضا و مجمع بدانند که انقلاب اسلامی مردم ایران ادامه دارد و چون سیل خروشان در جریان است و قرار نیست تا قبل از رسیدن به افق‌ها و ظهور، متوقف شود بلکه قرار است، مردم را به آرزوهای بزرگشان برساند و اگر مسئولی غیر از این در نظر دارد و دنبال باتلاق و برکه است، راه را‌ اشتباه آمده. یا به راه مردم برگردد یا وانهد و به راه خود برگردد. مسئولین از خرد تا کلان بدانند، مردمی که صاحبان اصلی انقلابند و نیز امام و شهدا، ناظر آنهایند که چه می‌کنند. نظام، چند دهه است که معطل برخی مسئولین غفلت‌زده است تا خود را برسانند و به کار خود مشغول شوند و مردم می‌خواهند بدانند که کی دولت اسلامی محقق می‌شود و از این مرحله عبور می‌کنند.
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و مردم ایران چهل سال است طعم عزت و آزادی را چشیده‌اند و گوارایشان است. اگر آل‌سعود، امسال خاشقچی را تکه‌پاره کرد، زمانی نه چندان دور، دولت دیکتاتورِ پهلوی «کریم پور‌شیرازی»روزنامه‌نگار منتقد به شاه و‌ اشرف و طرفدار ملی شدن نفت را در زندان کشت و جسدش را سوزاند و امثال این قربانیان آزادی کم نبودند که گمنامند و حساب خونشان به قیامت مانده است. مردم ایران علیه این استبداد سفاک قیام کردند و رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی حق دارند که دائماً دهان رضا و محمدرضای پهلوی را پاک کنند، چراکه مردم ایران، چراگاهی خوب را از چنگشان درآورده و چاکرانی سر به راه را برانداخته‌اند. اینکه «انقلاب اسلامی آمریکا را عقده‌ای کرده» اگرچه درست است ولی کامل نیست چراکه خباثت آمریکا از سال22 و با سفر روزولت به ایران نمایان شد. انقلاب اسلامی به غیر از آنکه بساط شاهان نالایق و بی‌کفایت و سلسله‌سازان را برانداخت؛ و به غیر از آنکه قلدران و ابرقدرت‌ها را خوار و خفیف کرد؛ و به غیر از آنکه سد راه سعادت ایران را خراب کرد و مردم محروم و بااستعداد ایران را به جایگاه اصلی خود رهنمون کرد، سبب شد که الگویی موفق را به جهانیان نشان دهد و بگوید که خون بر شمشیر پیروز است و اگر بخواهید می‌شود.
انقلاب اسلامی ایران چهل‌ساله شد و دشمنانش، حیرت‌زده و ماتم‌زده ناظرند. 22 بهمن امسال، آن قدر شگفتی‌ساز است که می‌توان روزها و ماه‌ها آن را مرور کرد و حظ برد. انقلاب اسلامی عزتی آورد که مردم ایران با دیدن راهپیمایی برای هم ذوق می‌کنند و مردمِ دوستدارشان در سایر کشورها شوق دارند و دشمنانش از غیظ و شرم، سرانگشت خود می‌گزند. همه دیدیم که 22 بهمن همه آمدند و خدا به مردم ایران برکت داد و آنها را در دنیا به نیکی و بزرگی نمایاند. مردم عزیز؛ نعمت تودرتوی جمهوری اسلامی که موجدِ وحدت، عزت و آرامش شده، شکر نمی‌خواهد؟ ‌اشک شوق نمی‌خواهد؟ خدا فرمود: «فَاذْكُرُوا آلاءَ الله»‏2 پس خدا را به خاطر این همه نعمت، شکر. به خاطر این مردم خوب و مطمئن شکر. به خاطر امیدواری مؤمنین و مستضعفین جهان شکر. به خاطر شکست دشمن شکر. مردم خوبم؛ تا رسیدن به قله‌ها و رهایی از دشمنی‌های دشمنان راهی نمانده، نفس از دشمن گرفته‌ایم. باور کنید. اعتراف «اردشیر زاهدی» در مصاحبه با راشاتودی را دیدید؟ و سخن حسنین هیکل را که پیش‌تر گفته بود: «ایرانی‌ها دو بار به مدیترانه آمدند. بار اول در دوره هخامنشیان و با زور اسلحه و قوای نظامی. آن بار دوام زیادی نیاوردند، چرا که فقط سرزمین‌ها را تسخیر کرده بودند و بار دوم در دوران انقلاب اسلامی، این دفعه اما، ماندگارند زیرا، بر دل‌ها حکومت می‌کنند.» 3
ــــــــــــــــــــــ
1 - بگو: «من فقط به شما يك اندرز مى‏دهم كه: دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد...» سوره سبأ، آیه46
2 - نعمت‌هاى خدا را به ياد آوريد. سوره اعراف، آیات69 و 74
3 - http://www.jahannews.com/analysis/412237