kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
رئیس‌جمهور در تهران

برای ساخت موشک از کسی اجازه نمی‌گیریم




حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در در سخنرانی 22 بهمن در میدان آزادی گفت: امروز همه دنیا بدانند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ بیشتر است. امروز نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات خودکفا هستند. امروز ۸۵ درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های ما به دست نیروهای داخلی ساخته می‌شود. ما برای ساختن انواع موشک‌های ضدزره، انواع موشک‌های پدافند هوایی، انواع موشک‌های زمین به دریا و دریا به دریا و انواع موشک‌های زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ایم و نخواهیم گرفت.
روحانی افزود: امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده‌اند. بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ، عاصمه ایران، به این معناست که نقشه‌های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.
وی در ادامه گفت: اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم ترور و شورش را مهار کنیم به دلیل این بود که ملت و دولت پشت سر امام (ره) قرار داشتند. در تحریم‌ها نیز با ایستادگی، همکاری، همراهی و تعاون در برابر آمریکا پیروز خواهیم شد. ما نمی‌گذاریم آمریکا پیروز شود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آرمان ما امروز همان آرمان چهل سال پیش است. اگر در چهل سال پیش آرمان ما این بود که در برابر استبداد، آزادی را جایگزین کنیم و در برابر استعمار، حاکمیت ملی را جایگزین کنیم و در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم و در برابر تبعیض عدالت و در برابر غرب‌گرایی و شرق‌گرایی، هویت اسلامی و ایرانی را جایگزین کنیم، امروز هم همان راه و آرمان، مسیر ماست و بی‌تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.