kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی

روابط ارتجاع عرب با رژیم صهیونیستی فراتر از حد تصور است

یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی از «حجم سنگین روابط محرمانه» این رژیم و کشورهای مرتجع عربی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری قدس، منابع عبری طی روزهای اخیر گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که در آن به «حجم بالای روابط محرمانه میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی» ‌اشاره شده است. در واقع با وجود اینکه اعراب توافقاتی نظیر اسلو، کمپ دیوید و وادی عربه را به صورت علنی با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده‌اند اما حجم این روابط در بخش غیرعلنی و محرمانه «بسیار بیشتر و گسترده‌تر» است.
در همین رابطه، «باراک رافید» خبرنگار بخش سیاسی کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی که در سلسله برنامه‌هایی به بررسی اسرار روابط این رژیم و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس پرداخته، در برنامه‌ای با عنوان«اسرار روابط اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس»، به اعلام جزئیاتی از این روابط پرداخت.
وی تاکید کرد: «طی 25 سال اخیر شبکه‌ای از روابط محرمانه و سری میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از جمله بحرین، امارات و عربستان سعودی شکل گرفته است... با اینکه روابط اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هنوز تحت‌الشعاع عدم حل مسئله فلسطین است، اما بیشتر اسرائیلی‌ها نمی‌دانند که روابط رژیمشان با این کشورها وارد فازهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی نیز شده است.»وی با ‌اشاره به اینکه «مواجهه با ایران فصل مشترک روابط اسرائیل با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس است گفت: در شرایط کنونی موساد به ریاست «یوسی کوهن» و وزارت خارجه اسرائیل که از سوی نتانیاهو اداره می‌شود، مسئول پیشبرد این پرونده هستند.»