kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    كشف مواد محترقه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان «البرز» از كشف 57 هزار و 600 عدد انواع مواد محترقه غير مجاز در یک عملیات پلیسی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ بهرام منصوری افزود: ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور «بیدستان» به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از اتوبوس 57 هزار و 600 عدد انواع موادمحترقه قاچاق را كشف و یک متهم را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دهند.
رد رشوه
قزوین – خبرنگار کیهان : رئیس‌بازرسی فرماندهی انتظامی استان قزوین از رد رشوه مأمور وظیفه شناس پلیس راه "قزوین- تهران” در حین انجام مأموریت خبر داد. سرهنگ رضا رضایی گفت: در پی گزارش رسیده، یکی از مأموران وظیفه شناس پلیس راه حين انجام وظيفه و حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه بیل میکانیکی را متوقف کرد.وی با بیان اینکه بيل مكانيكي اجازه تردد در راه را نداشته و راننده فاقد گواهينامه مجاز نيز بوده است افزود: راننده خودرو برای چشم پوشي از تخلفاتش و جلوگیری از اعمال قانون توسط مامور مبلغ یک میلیون ریال بعنوان رشوه به وی پیشنهاد می‌کند. وی خاطرنشان کرد: مأمور وظیفه شناس ضمن امتناع از دريافت رشوه، مراتب را صورتجلسه و نامبرده را براي سير مراحل قانوني به مراجع قضایی معرفی کرد.
كشف سكه و ارز
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامي شهرستان «پارس آباد» از كشف تعداد قابل توجهي سكه و ارز خارجي قاچاق به ارزش 30 ميليارد ريال در بازرسي از یک منزل مسكوني خبر داد. سرهنگ حسين بهمني گفت: پليس آگاهي با انجام تحقيقات ميداني در عمليات مشترك با مرزبانان این شهرستان قاچاقچي سکه و ارز را دستگيرکردند.وی با‌اشاره به بازرسي هاي به عمل آمده از منزل قاچاقچي دستگير شده گفت: در اين بازرسي يك 100قطعه سكه بهار آزادي، 210 هزار دلار آمريكا، 50 ميليون و 770 هزار دينار عراق و يك هزار و 760 منات آذربايجان به ارزش 30 ميليارد ريال كشف شد.
ناکامی قاچاقچیان
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی یزد گفت: 221 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودرو عبوری در این استان کشف شد. سرهنگ سیدرضا مکی افزود: در این ارتباط دو متهم دستگیر شد. وی ادامه داد: متهمان قصد انتقال مواد یاد شده را از جنوب شرقی کشور به استان البرز داشتند.
محکومیت قاچاقچی
اهواز – خبرنگار کیهان : مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان از محکومیت قاچاقچی 816 جفت کفش اسپرت در شهرستان بهبهان خبر داد.
رضا سعیدی گفت: در پی گزارشی از سوی نیروی انتظامی شهرستان بهبهان مبنی بر توقیف یک دستگاه وانت در گشت حوزه استحفاظی و مظنون شدن به آن و کشف تعداد 816 جفت اسپرت پرونده به اداره تعزیرات حکومتی بهبهان ارسال شد.  وی افزود: پس از شنیدن دفاعیات متهم و استعلامات لازم علاوه‌بر ضبط کالای مکشوفه، متهم به مبلغ یک و نیم میلیارد ریال محکوم شد.
دستگیری حفاران غیر مجاز
 چناران – خبرنگار کیهان : مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت : هر شش عضو گروه حفاران غیر مجاز در  قبرستانهای قدیمی گلمکان دستگیر شدند محمد طاهریان مقدم افزود :در پی اطلاع فرماندهی پاسگاه گلمکان مبنی بر حفاری در شمال گلمکان در قبرستانهای قدیمی نیروی یگان حفاظت شهرستان با کمک نیروی انتظامی شهر گلمکان به محل مورد نظر مراجعه و قبل از متواری شدن حفاران تمامی افراد دستگیر شدند. وی با‌اشاره به اینکه حفاران چاهی به عمق پنج متر حفر کرده بودند اضافه کرد: از حفاران ابزارآلات شامل بیل و کلنگ و دستگاه موتور برق  توقیف گردید.
انهدام کارگاه تولید مشروب
اردبیل – ایسنا: فرمانده هنگ مرزی شهرستان پارس آباد گفت: یک کارگاه ساخت و تولید مشروبات الکلی در شهرستان مرزی پارس آباد مغان کشف و منهدم شد. سرهنگ راسخ غفارپور اظهار کرد: ماموران هنگ مرزی پارس آباد پس از حصول اطمینان از صحت و سقم ساخت و تولید مشروبات الکلی در یکی از روستاهای مرزی شهرستان پارس آباد ، به محل اعزام شده و اقدام به بازرسی از خانه کردند.‌ وی تصریح کرد: ماموران هنگ مرزی در بازرسی از محل 400 لیتر مشروبات الکلی  دست ساز کشف و ضبط و دو نفر نیز در این رابطه دستگیرکردند.
کشف دارو
زنجان – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی ابهر از کشف انواع داروهاي غيرمجاز در این شهرستان خبر داد.سرهنگ مرسلی افزود: پس از انجام تحقيقات و در بازرسي از مخفيگاه اين متهم 31 هزارو510 قلم انواع دارو هاي قاچاق وغیرمجاز كشف كردند. سرهنگ مرسلی افزود: ارزش تقريبي داروهاي مكشوفه 500 ميليون ريال است.
رفع تصرف اراضي ملی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان گيلان از رفع تصرف از اراضي ملي در شهرستان آستانه‌اشرفيه خبر داد. سرتیپ محمدرضا اسحاقي گفت: ماموران انتظامي شهرستان آستانه‌اشرفيه در پي دريافت خبري مبني بر اينكه فردي در پارك ملي بوجاق واقع در بخش «كياشهر» اين شهرستان اقدام به تصرف اراضي ملي كرده، بررسي موضوع را در دستور كار قرار دادند. وی افزود: با بررسي‌های به عمل آمده مشخص شد، متهم 40 هكتار از اراضي ملي را به تصرف خود درآورده و اقدام به ساخت يك بنا 120 متري و استخر ماهي در آنجا كرده است.وي با ‌اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اين زمين‌ را چهار ميليارد ريال اعلام كردند، بيان داشت: در اين راستا متهم 55 ساله دستگير و با تشكيل پرونده به مقام قضائي معرفي شد.
خشکبار در لای علوفه
قم – مهر : فرمانده انتظامی استان قم از کشف خشکبار قاچاق در شهرستان قم خبر داد.سرتیپ عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه کامیونت از یکی از استان‌های جنوبی به مقصد تهران، با تلاش تیم عملیاتی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم، خودرو مذکور در محور مواصلاتی قم - تهران شناسایی و متوقف شد.وی گفت: راننده اذعان داشت خودرو حامل بار علوفه بوده بنابراین یک فقره بارنامه حمل علوفه شرکت مربوطه را ارائه کرد اما سپس طی بازرسی مأموران، محموله قاچاق خشکبار شامل ۱۰۰ گونی ۲۵ کیلوگرمی گردو، ۲۴ گونی ۴۵ کیلوگرمی مغز بادام و ۱۰۲ حلب ۱۰ کیلوگرمی بادام هندی کشف شد.وی اضافه کرد: در ادامه نمونه خشکبار مکشوفه قاچاق به گمرک ارسال و کارشناسان ارزش محموله را چهار میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال اعلام کردند.
واژگونی‌تانکر سوخت
اراک – خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌سازمان آتش‌نشانی اراک گفت: یک دستگاه خودروی حامل فرآورده‌های نفتی در محور اراک – تهران واژگون شد.
آقازیارتی افزود: یک دستگاه خودروی تریلی حامل فرآورده‌های نفتی به مقصد پتروشیمی شازند  واژگون شد که با حضور به موقع آتش‌نشانان از بروز حادثه جلوگیری به عمل آمد. وی اضافه کرد: راننده این خودرو مصدوم شده و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شد و آتش نشانان  پس از ایمن سازی جاده و  برگرداندن خودرو به حالت اولیه و تحویل آن به همکاران پتروشیمی شازند، به مأموریت خود پایان دادند.