kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
به یاد شهید قاسم آیگانی

چه کسی کربلای حسین را دوباره زنده کرد؟ (حدیث دشت عشق)


شهید قاسم آیگانی در سال 1334 در روستای آیگانی از توابع شهرستان کرج دیده به جهان گشود، او در زمان اوج‌گیری انقلاب همگام با سایر مردم مبارز که از ظلم وجود دستگاه ستم شاهی به ستوه آمده بودند به پا خاست و لحظه‌ای او از تلاش باز نایستاد و در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت داشت و تمام نیروی خود را وقف خدمت به انقلاب می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب به عضویت بسیج در آمد و با منافقین مبارزه نمود.  او با شروع جنگ به عنوان سرباز به مدت شش ماه در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل خدمت نمود و سپس در بسیج آیگان و انجمن اسلامی فعالیت‌های چشمگیری داشت و در جریان جنگ بسیاری از یارانش را از دست داد. خود نیز سرانجام در تاریخ بیست و چهارم بهمن ماه 1364 در عملیات والفجر 8 در فاو به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به لقاءالله پیوست.
قسمتی از دست‌نوشته شهید
چه کسی کربلای حسین را دوباره زنده کرد و چه کسی به چشم بی‌نورمان نور بخشید؟ چه کسی ما را از خواب غفلت بیدار کرد؟ چه کسی اسلام را دوباره زنده کرد تا اینکه آن اسلام واقعی مردم را به راه راست هدایت کند، همین امام است خمینی بت‌شکن بود که تمام بت‌ها را شکست و آن راه بت شکستن را به ما آموخت...
هم‌اکنون در بیابان‌های خوزستان، بسیجیان دریادل با حضور خود در اردوگاه‌ها که پرعشق و اخلاص به اسلام و ائمه معصومین می‌باشد فداکاری می‌کنند از تمام قشر مردم حزب‌الله در صحنه حضور دارند اگر کسی می‌خواهد بفهمد که حزب‌الله یعنی چه و چه کسی حزب‌اللهی می‌باشد، می‌تواند در بیابان گرم و خونین خوزستان بیاید و مشاهده کند.