kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
لیگ برتر فوتبال در ایستگاه هفدهم

نخستین باخت پرسپولیس درلیگ برتر برابر فولاد رقم خورد سپاهان به صدر جدول رده‌بندی بازگشت

نخستین باخت پرسپولیس در لیگ برتر پس از 16 هفته برابر فولاد خوزستان رقم خورد



سرویس ورزشی-

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال از روز یکشنبه با برگزاری 5 بازی آغاز شد که در مهم‌ترین مسابقه تیم پرسپولیس صدرنشین این مسابقات برابر فولاد در اهواز شکست خورد تا نخستین باخت شاگردان برانکو در لیگ برتر رقم بخورد. مهدی زبیدی و پریرا (پنالتی) دو گل فولاد را در این بازی به ثمر رساندند. کمال کامیابی نیا نیز تک گل پرسپولیس را در دقیقه ۸۵ وارد دروازه فولاد کرد.
با این نتیجه رکورد شکست نخوردن‌های پرسپولیس در لیگ هجدهم شکسته شد و از طرفی رکورد شکست ناپذیری لیگ برتر که به نام پرسپولیس با شانزده بازی بدون باخت با هدایت افشین قطبی بود هم کماکان حفظ شد و برانکو نتوانست رکورد شانزده بازی بدون باخت را به ۱۷ بازی بدون شکست تبدیل کند.
در شرایطی که بازی با تاخیری 15 دقیقه‌ای برگزار شد، فولادی‌ها در دقایق ابتدایی برتری خود را نسبت به پرسپولیس نشان دادند و در چند مرحله روی دروازه بیرانوند خطرناک ظاهر شدند.
پرسپولیس اما در این بازی با سود بردن از نفرات تکنیکی خود در خط میانی به دنبال این بود تا روی دروازه سالاری خطرساز ظاهر شود و در چند صحنه نیز ترابی که اولین بازی خود را در این تیم پشت سر می‌گذاشت موقعیت مناسبی شکل داد.بعد از مردود شدن گل آفساید فولاد خوزستان، این تیم بار دیگر به حملات خود روی دروازه پرسپولیس اضافه کرد و روی یک ضربه کرنر و با ‌اشتباه عجیب بیرانوند صاحب موقعیت گل شدند و از حریف پیش افتادند.
در حالی که به نظر می‌رسید بازی با همین نتیجه در نیمه اول خاتمه یابد، یک توپ پشت مدافعان پرسپولیس و سرنگون شدن میرزایی باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی برای فولاد اعلام کند و پریرا نتیجه را دو بر صفر کند.
پرسپولیس در نیمه دوم نمایش بهتری از خود به جا گذاشت و بارها روی دروازه فولاد خطرساز شد اما در نهایت تنها یک بار توسط کمال کامیابی نیا موفق به گشودن دروازه سالاری شد و در نهایت بازی را با شکست پایان داد.
برانکو در نیمه دوم مهدی ترابی و سروش رفیعی را از زمین خارج کرد و با سود بردن از بودیمیر، عالیشاه و بشار رسن به دنبال دستیابی به گل بود که تدابیرش نتیجه بخش نبود.بودیمیر اما از زمان حضور در زمین بارها برای هم تیمی‌هایش موقعیت‌سازی کرد و بشار رسن نیز به دنبال این بود تا شرایط را در خط میانی به سود تیمش در بیاورد و عالیشاه نیز یک فرصت مناسب گلزنی را از دست داد.
شاگردان برانکو با این باخت به روند شکست ناپذیری تیم خود در 16 بازی اخیر پایان دادند و این در حالی بود آنها با هدایت برانکو نیز طی این سال‌ها مقابل حریف جنوبی شکست نخورده بودند اما این بار فولاد معادلات آنها را برهم زد.
بازگشت سپاهان به صدر جدول رده‌بندی
در دیگر بازی روز یکشنبه، پدیده با یک گل برابر استقلال خوزستان به برتری رسید. محمدمهدی مهدی‌خانی در دقیقه ۱۹ با عبور از بین مدافعان استقلال خوزستان، تک گل بازی را به ثمر رساند. نیمه اول مسابقه با حملات پرشمار شاگردان گل‌محمدی دنبال شد. در نیمه دوم از فشار پدیده کمی کاسته شد اما استقلال خوزستان هم نتوانست فشاری به تیم پدیده برای جبران نتیجه وارد کند.
در تبریز هم تیم ماشین‌سازی با یک گل از سد صنعت نفت آبادان عبور کرد. احمدرضا زنده‌روح در دقیقه ۴۶ برای ماشین‌سازی گلزنی کرد. نیمه اول این مسابقه با حملات زیاد دو تیم دنبال شد و هر دو طرف موقعیت‌هایی برای گلزنی خلق کردند.
در این نیمه هم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. در اصفهان، تیم سپاهان موفق شد با پیروزی سه بر صفر مقابل سپیدرود به صدر جدول رده‌بندی بازگردد. در این بازی ابتدا در دقیقه ۴۷ علی قربانی روی‌اشتباه دروازه‌بان سپیدرود توانست گل نخست سپاهان را به ثمر برساند. ۱۰ دقیقه بعد نیز مهرداد محمدی که در نیمه دوم به جای محسن مسلمان به زمین آمده بود، با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه، سپاهان را با دو گل پیش انداخت. گل سوم طلایی‌پوشان نیز در دقیقه ۸۷ توسط کی‌روش استنلی روی پاس کومان به ثمر رسید. در قائمشهر، جدال نساجی و تراکتورسازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. نیمه اول این مسابقه تقریباً پایاپای بود اما موقعیت‌های تراکتورسازی بیشتر بود. در دقیقه ۱۷ پاس یوگیتا در محوطه جریمه نساجی با ‌اشتباه جورجی گولسیانی وارد دروازه نساجی شد. در نیمه دوم هم بازی به همان شکل دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۷۳ رحمان جعفری از ‌اشتباه مدافعین تراکتورسازی استفاده کرد و دروازه را باز کرد.
برنامه ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:
ﺳﻪشنبه 23 بهمن 1397
* نفت‌ مسجدسلیمان........ پارس جنوبی جم (ساعت 17:15)
یکشنبه 5 اسفند 1397
* استقلال............................................ ذوب‌آهن (ساعت 18:30)
نامعلوم
* سایپا- پیکان