kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال



اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره پول واریزی از سوی فیفا
فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای درباره پاداش‌های دریافتی فدراسیون از فیفا توضیحات لازم را ارائه کرد. این فدراسیون در اطلاعیه‌ای به شرح زیر، درباره پاداش‌های دریافتی از فیفا آورده است:
«با توجه به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه صورت حساب فیفا برای فدراسیون فوتبال تنها حدود ۲۰۰.۰۰۰ فرانک است و فدراسیون مبلغ صورت حساب را بسیار بالاتر اعلام کرده، نکات ذیل اعلام می‌گردد؛ جمع کل حساب فرانکی ایران نزد فیفا که از محل پاداش جام جهانی ۲۰۱۸ کسر شده دقیقاً 3/531/557/08 است‌. از کل مبلغ مذکور، به رغم وجود تحریم‌ها فدراسیون فوتبال با تلاش‌های انجام شده توانسته مبلغ 2/000/000 فرانک را از فیفا به صورت نقد قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا جهت هزینه‌های آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان دریافت کند و مبلغ 1/500/000 فرانک باقیمانده نیز بابت جرائم انضباطی، حق عضویت‌ها، عوارض مسابقات، هزینه مراسم قرعه‌کشی و بلیت هواپیما جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی، هزینه مربوط به دادگاه‌های CAS و سایر دریافتی‌ها محاسبه گردیده است.ذکر این نکته ضروری است که ارقام مربوط به مباحث مشروحه فوق از سال ۲۰۱۲ به حساب فدراسیون منظور شده و با توجه به عدم وجود اعتبار نزد فیفا در آن مقطع انباشته شده و در نهایت به صورت یکجا از محل پاداش جام جهانی ۲۰۱۸ کسر شده است.در این میان، متاسفانه رویه برخی منابع همواره بازگویی بخشی از واقعیت و به دنبال آن دروغ پراکنی و انتشار اخبار غیرواقعی است که طبعاً این گونه اقدامات اگرچه تاثیری در تغییر واقعیت موضوع ندارد اما خارج از اصول حرفه‌ای و اخلاقی به شمار می‌رود.»
اعلام جزئیات قرارداد کی‌روش با فدراسیون کلمبیا
کارلوس کی‌روش پنج‌شنبه شب به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کلمبیا معرفی شد.قرارداد سرمربی پرتغالی تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. او سالیانه نزدیک ۳ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که در مجموع این چهار سال به ۱۲ میلیون دلار می‌رسد. دستمزد کی‌روش از سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کلمبیا کمتر است. خوسه نستور پکرمن سالیانه ۶ میلیون دلار دریافت می‌کرد.
قوانین حضور خارجی‌ها درلیگ برتر سخت‌تر می‌شود
در گذشته‌ای نه چندان دور حضور خارجی‌ها در لیگ برتر هیچ ضابطه‌ای نداشت و همین موضوع منجر به حضور خارجی‌های بی‌کیفیت در تیم‌های لیگ برتری شد. اما چند سالی است که سازمان لیگ برتر قوانینی برای حضور بازیکنان خارجی‌ها در لیگ برتر وضع کرده که بازیکن در صورت احراز این شرایط می‌تواند با تیم‌های لیگ برتری قرارداد ببندد. فریبرز محمود زاده، رئیس‌ کمیته نقل و انتقالات در این باره می‌گوید: ممکن است این قوانین در آینده حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ برتری را محدود‌تر کند و همه این‌ها به این خاطر است که جلوی حضور بازیکنان بی‌کیفیت در تیم‌های لیگ برتری را بگیریم. گفتنی است در روزهای اخیر پاتوسی در ثبت قرارداد خود با استقلال دچار مشکل شده است. در حال حاضر بازیکن اهل آفریقا در صورتی می‌تواند با تیم‌های لیگ برتری قرارداد امضاء کند که در دو سال اخیر برای تیم امید یا تیم ملی کشورش بازی کرده باشد یا در یکی از لیگ‌های آمریکای جنوبی و اروپا 10 بازی رسمی انجام داده باشد. همان طور که‌ اشاره شد برخی از اعضای هیئت رئیسه در برخی از موارد احساس می‌کنند قوانین وضع شده راحت است و شاید در بخشی از قوانین وضع شده بازنگری صورت گیرد.
صعود 7 پله‌ای فوتبال ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا
فیفا جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد و بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با ۷ پله صعود نسبت به ماه قبل به رده بیست و دوم جهان رسید.تیم ملی فوتبال قطر نیز با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با ۳۸ پله صعود از رده ۹۳ جهان به رده ۵۸ رسید که بالاترین جهش در این ماه فوتبال جهان است. تیم ملی ژاپن نیز که توانست نایب قهرمان شود، ۲۳ پله صعود کرد و به رده ۲۷ رسید تا فقط ۵ پله با تیم ملی ایران فاصله داشته باشد. فوتبال ایران در رده‌بندی تیم‌های آسیا همچنان صدرنشین است. رده‌بندی تیم‌های آسیایی در رده‌بندی ماه فوریه به شرح زیر است: ۱- ایران - ۲۲ جهان، ۲- ژاپن- ۲۷ جهان، ۳- کره جنوبی- ۳۹ جهان، ۴- استرالیا - ۴۲ جهان، ۵- قطر - ۵۵ جهان، ۶- امارات- ۶۷ جهان، ۷- عربستان- ۷۰ جهان، ۸- چین- ۷۲ جهان، ۹- عراق- ۸۰ جهان و ۱۰- سوریه- ۸۳ جهان.