kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه، ادعاهای ضدایرانی را تکرار کرد

خیال‌پردازی و لاف‌زنی ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود بار دیگر ادعاهایی که سران این کشور در طول ۴۰ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان داشته‌اند، تکرار کرد.



سرویس سیاسی-

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه با حضور در ساختمان کنگره این کشور، سخنرانی سالانه خود را ایراد کرد.
ترامپ در بخشی از سخنرانی خود با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: از رژیمی که مرگ بر آمریکا می‌گوید و تهدید به نسل‌کشی علیه یهودیان می‌کند، چشم بر نمی‌داریم.
وی درباره تصمیم خود برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد:برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که این دیکتاتوری فاسد به تسلیحات اتمی دست پیدا نمی‌کند، من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران خارج کردم.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا با فخرفروشی درباره «سخت‌ترین تحریم‌هایی» که علیه مردم ایران اعمال شده، افزود: در فصل پاییز، ما سخت‌ترین تحریم‌هایی را که می‌شد علیه یک کشور اعمال کرد، (علیه ایران اعمال کردیم).
آمریکا، حامی دیکتاتورها و آدم‌کش‌ها
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به سخنرانی ترامپ در کنگره آمریکا با انتشار مطلبی نوشت: ایرانی‌ها شامل هموطنان یهودی‌ ما در حال جشن گرفتن ۴۰ سال پیشرفت علیرغم فشارهای آمریکا هستند.
ظریف در ادامه نوشت: دونالد ترامپ باز هم در سخنرانی سالیانه ۲۰۱۹ خود(در کنگره آمریکا) علیه ما اتهام‌هایی مطرح کرد، دشمنی آمریکا سبب شده که این کشور از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و تندروهایی که فقط خرابی در منطقه ما ایجاد کرده‌اند، حمایت کند.
تروریسم، نتیجه حضور آمریکا
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره آن کشور اظهار داشت: تروریسم در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نتیجه و مولود ناپاک سیاست‌های نادرست آمریکا و برخی از متحدان این کشور طی سالیان و دهه‌های اخیر در منطقه است که بر پایه سیاست استفاده ابزاری از آن برای پیشبرد راهبردهای خود مانند ایجاد القاعده و داعش و دیگر گروه‌های افراطی و تروریستی، بحران‌ها، تنش‌ها و بی‌ثباتی‌های فرساینده را بر این منطقه تحمیل کرده است.
قاسمی افزود: ترامپ در حالی به دروغ ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند که بر هیچ کس پوشیده نیست که ایران بعنوان بزرگترین قربانی تروریسم در چند دهه گذشته و با تحمل هزینه‌های مادی و معنوی فراوان با این پدیده شوم مبارزه‌ای بی‌امان و واقعی داشته و خواهد داشت و چنان که در شکست داعش در عراق و سوریه نقش اساسی و غیرقابل انکاری داشته است.
وی در ادامه گفت: با ‌اشاره به این واقعیت آشکار که اقلیت‌های دینی از جمله یهودیان در جمهوری اسلامی ایران در آزادی کامل زندگی می‌کنند و دارای نماینده‌ای مستقل در مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: برخی کشورهای غربی همچنان و به رغم گذشت چندین دهه از جنگ جهانی دوم همچنان خود را بدهکار صهیونیست‌ها می‌دانند در حالیکه ایرانیان با فرهنگ ایران زمین در طول تاریخ مهد و خاستگاه بردباری، همزیستی مسالمت‌آمیز و تنوع قومی و دینی بوده است و تقریبا تمامی مذاهب و ادیان الهی را همواره در آغوش پر مهر خود جای داده است و این فرهنگ کهن و ریشه‌دار ایرانی همچنان از جمله خصایل بارز ایرانیان است.
سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری اینکه در روزهایی قرار داریم که مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خود ۴۰ سال مقاومت مردمی و میهنی شکوهمند توأم با عزت و اقتدار خود را گرامی می‌دارند افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته بیش از هرکشور دیگری در منطقه، از جمله متحدین و شرکای نزدیک آمریکا که دارای نظام‌های دیکتاتوری و خودکامه می‌باشند، انتخابات برگزار کرده است، بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران برآمده از انقلابی مردمی و مبتنی بر نظامی مردم سالار و دموکراسی انتخاباتی است.
قاسمی خاطرنشان کرد: اتهامات واهی و خیال پردازانه و بی‌منطق رئیس‌جمهوری آمریکا علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند چهره آمریکا و نظام‌های دیکتاتوری مروج خشونت و افراطی‌گرای مورد حمایت حاکمان آمریکا در قتل و کشتار مردم مظلوم منطقه را تطهیر کند.
«توماس پیکرینگ» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل، روسیه و رژیم صهیونیستی و «سوزان دی ماجیو» محقق ارشد اندیشکده «کارنگی برای صلح بین‌المللی»  در یادداشتی مشترک در «نیویورک دیلی نیوز» درباره «منزوی شدن» آمریکا به دلیل مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران، هشدار دادند.