kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

کشف انبار بزرگ سلاح‌های آمریکایی در فرودگاه ونزوئلا!

در حالی که مواضع مداخله‌جویانه آمریکا و تهدید نظامی این کشور توسط آمریکا ادامه دارد، دولت کاراکاس از کشف و ضبط تسلیحات ارسالی آمریکا در یکی از فرودگاه‌های ونزوئلا خبر داده است.

آمریکا از زمان شروع بحران ونزوئلا همواره اعلام کرده گزینه نظامی روی میز است. در راستای همین سیاست اعلامی نیز بخشی از نیروهای آمریکایی به کلمبیا منتقل شده‌اند. طی ماه‌های گذشته نیز اخبار و گزارش‌های زیادی از کمک‌های نظامی دولت ترامپ به مخالفین مادورو منتشر شده است. دیروز نیز رسانه‌ها گزارش دادند به موازات ادامه مواضع مداخله‌جویانه دولت «دونالد ترامپ» علیه ونزوئلا و تهدید نظامی آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین، نیروهای امنیتی ونزوئلایی در یک فرودگاه تسلیحات ارسالی آمریکا برای مخالفان را کشف و ضبط کرده‌اند.
بنا بر اعلام وزارت کشور ونزوئلا، نیروهای امنیتی این کشور روز سه‌شنبه در یک انبار فرودگاه شهر «والنسیا» مهمات و تسلیحات ارسالی آمریکا را کشف و ضبط کرده‌اند. بنا بر اعلام این وزارتخانه، تسلیحاتی از قبیل مسلسل، مهمات، گلوله، دستگاه‌های رادیویی و تلفن‌های همراه ضبط شده‌اند.
اسپوتنیک نوشت: «معاون وزیر امنیت شهروندی ونزوئلا اعلام کرده مأموران گارد ملی ونزوئلا با همکاری اداره ملی خدمات یکپارچه گمرکی و مالیاتی این کشور توانستند چندین فقره سلاح آمریکایی که در یک محموله تجاری جاسازی شده بود را در فرودگاه بین‌المللی «آرتورو میشلنا» شهر والنسیا در 170 کیلومتری کاراکاس کشف و توقیف کنند.» بر اساس گزارش وزارت امنیت شهروندی ونزوئلا، در بین این سلاح‌ها که ظاهراً از شهر میامی آمریکا به ونزوئلا ارسال شده‌اند اقلامی از قبیل 19 فقره سلاح خودکار، 118 خشاب و 90 دستگاه بی‌سیم دیده می‌شود.
در ادامه توقیف اموال دولت قانونی ونزوئلا خبرگزاری رویترز نوشت: «یک نماینده مخالف دولت مادورو  مدعی شده است که یک بانک مستقر در پرتغال مانع از انتقال 1/2 میلیارد دلار منابع مالی و پول این کشور به اروگوئه شده است.» این نماینده مخالف افزود: «خوشحال هستم که به مردم ونزوئلا اعلام کنم جلوی انتقال این پول گرفته شده است.» وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا تاکنون هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است. این بانک پرتغالی که 75 درصد سهام آن در اختیار یک شرکت خصوصی آمریکایی است نیز حاضر به ارائه توضیح نشده است.
مخالفان دولت ونزوئلا نیز  مدعی شدند نیروهای ارتش این کشور اقدام به بستن یک پل در مرز ونزوئلا با کلمبیا پیش از رسیدن یک محموله کمک‌های غربی به محل این مرز کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فراکلین دوارته یک قانون‌گذار مخالف دولت نیکولاس مادورو متعلق به ایالت تاچیرا به خبرگزاری فرانسه گفته: «نظامیان نیروهای مسلح ونزوئلا این گذرگاه را مسدود کردند. این در حالی است که هماهنگی برای تحویل این کمک‌ها از سوی خوآن گوایدو، صورت گرفته است.» این در حالی است که مجلس ونزوئلا که در کنترل مخالفان قرار دارد پیشتر به ارتش هشدار داده بود در صورت جلوگیری از ورود این محموله پا را از خط قرمز فراتر گذاشته است. گوایدو مدعی شد در صورتی که این کمک تحویل داده نشود بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در خطر مرگ قرار خواهند گرفت. کودتاچیان که در حال غارت ثروت مردم ونزوئلا هستند می‌گویند، این کمک‌ها دارویی و غذایی بود!