kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
رئیس ‌سازمان بسیج کارمندان:

برگزاری ۱۰۰۰ میز خدمت جهادی در دهه فجر

رئیس‌ سازمان بسیج کارمندان گفت: در دهه فجر امسال یک‌هزار میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اداری در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و یا در مساجد به مردم ارائه می‌شود.

ناصر فصیح رامندی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کارمندان کشور به 2/2 میلیون نفر می‌رسد که این رقم غیر از کارمندان بانک‌ها، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح است؛ از این کارمندان ۴۰۰ هزار نفر عضو فعال بسیج و حدود هفت هزار نفر مدیر بسیجی فعال در ادارات وجود دارند.
وی افزود: طبق سیاست‌های کلی نظام اداری که در سال ۸۹ در ۲۶ بند ابلاغ شد، باید میز خدمت در طبقات همکف ادارات برقرار شود و مردم در ادارات بدون سردرگمی خدمات لازم را دریافت کنند. رئیس ‌سازمان بسیج کارمندان ادامه داد: در سال جاری ۱۸۷۳ میز خدمت در خارج از ادارات و عمدتا در نمازجمعه‌ها برای مردم تشکیل شد که مردم خدمات اداری مختلف را در جاهایی مانند مسجد، روستا و یا نمازجمعه دریافت می‌کردند.
فصیح رامندی اضافه کرد: امسال ۱۳۹ هزار نفر ملاقات چهره به چهره مردمی با مسئولان ادارات در قالب میز خدمت انجام شد و ۱۰ هزار و ۸۵۲ مدیر و مسئول ادارات برای پاسخگویی چهره به چهره با مردم در میز خدمت جهادی حضور پیدا کردند.
وی در مورد اینکه چه خدماتی در قالب میز خدمت به مردم ارائه می‌شود، گفت: وقتی یک میز خدمت در روستا اجرا می‌شود، مثلا طرح هادی روستایی را سرعت می‌بخشند یا مثلا کانال انتقال آب به زمین‌های کشاورزان تسریع پیدا می‌کند و یا حق انشعاب آب یا برق و گاز در این میزهای خدمت به صورت اقساطی به مردم ارائه می‌شود که هم مردم می‌توانند خدمت دریافت کرده و هم قدرت پرداخت حقوق دولت را به تدریج داشته باشند.
رئیس ‌سازمان بسیج کارمندان در مورد اولویت سال آینده بسیج کارمندان گفت: گسترش میزهای خدمت در خارج از ادارات که قرار است چهار هزار میز خدمت در خارج اداره برگزار شود و در دهه فجر امسال یک‌هزار میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اداری در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و یا در مساجد به مردم ارائه می‌شود، به عنوان مثال؛‌ خدمات ثبت احوال و کارت ملی در این میزهای خدمت جهادی ارائه می‌شود.
فصیح رامندی با بیان اینکه دستاوردهای قابل توجهی ظرف چهل سال انقلاب برای کشور به دست آمده است، گفت: در نظام اداری، اسناد بالادستی مانند منشور ۱۸ بندی حقوق شهروندی در نظام اداری که جامع و کامل است و در یک بند آن دولت الکترونیک پیش‌بینی شده یا اینکه اگر کارمندی می‌خواهد به مرخصی برود، باید حتما جایگزین داشته باشد و کارمند موظف است در ساعت اداری حتما به مردم خدمات ارائه کند.
به گفته وی، در دهه فجر در ۴۰ مسجد کشور ۴۰ چراغ و ۴۰ میز خدمت جهادی به مردم کشور ارائه می‌شودو در نمازجمعه ۱۹ بهمن ۹۷ در مراکز استانها، تهران و شهرهای بزرگ میز خدمت اداری و جهادی با حضور مدیران ادارات برگزار می‌شود.