kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

به یاد شهید «محمدرضا امیدبیگی» انقلابیِ فاتح (حدیث دشت عشق)



  شهید محمدرضا امیدبیگی در سال ۱۳۴۱ در دامان پدر و مادری مومن در شهر تهران دیده به جهان گشود. وي در کودکی چون دیگر هم سن و سالان خود به مدرسه رفت و تا کلاس دوم راهنمایی به تحصیل ادامه داد و پس از آن به علت مختلط بودن دختر و پسر مدرسه را ترک کرد. بعد از آن برای کار به کارگاه دندانسازی رفت و این دوران مصادف با شروع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود.
در این دوران محمد رضا فعالیت شدیدی داشت و تمام فکر و ذکر و عشق و علاقه‌اش شرکت در تظاهرات و درگیری با مزدوران رژیم خائن پهلوی بر اساس فرامین امام بود تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. شهيد محمد رضا اميدبيگي در تاریخ 61/2/11 با اعلام درخواست سریع نیرو جهت شرکت در عملیات بیت‌المقدس مشتاقانه این دعوت را لبیک گفت و با كسب موافقت والدينش به جبهه رفت. پس از فتح خرمشهر در حالی که خود را آماده می‌کرد تا برای کمک به برادران فلسطینی به لبنان برود در تاریخ 61/4/23 در کربلای شلمچه در عملیات رمضان به لقاء‌الله پیوست.
بخشی از وصیت‌نامه شهید محمدرضا امیدبیگی:
مادر هر موقع به ياد من افتادى و خواستى گريه كنى و يا سر قبرم بيايى آن لحظه به فكر امام حسين (ع) باش كه در آن زمان چگونه با يزيد براى آزادى مسلمانان از زير سلطه، خود و فرزندانش را دودستى تقديم حق تعالى نمود مادر عزيزم لباس‌هايم را به ميخ‌هاى ديوار آويزان كن چون كه من نمرده‌ام بلكه زنده‌ام همانطوركه در قرآن است كه :« وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ »