kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
پیکان – استقلال ؛ رونمایی از تیم جدید شفر در ورزشگاه شهر قدس

پیروزی پرگل تراکتورسازی و بازگشت پرسپولیس به صدر جدول

تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را با پیروزی قاطع و خانگی آغاز کردند،در این میان سرخپوشان پایتخت توانستند به جای سپاهان در صدر جدول قرار بگیرند.

در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر دیروز دو دیدار در تبریز و تهران برگزارشد.در نخستین دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان از ساعت 15:30 در ورزشگاه یادگار امام تبریز به میدان رفتند که تیم میزبان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد. این بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شد اما تراکتورسازی در نیمه دوم مزد بازی برتر و تهاجمی‌اش را با ۳ گل گرفت.ابتدا در دقیقه ۵۰‌اشکان دژآگه با یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه دروازه نفت راباز کرد. سپس سوگیتا بازیکن ژاپنی تراکتورسازی بعد از فرار از عمق دفاعی نفت گل دوم را برای تراکتورسازی زد و توانست اولین گلزن ژاپنی مسابقات لیگ‌برتر لقب بگیرد. در دقیقه ۶۷، باز هم روی پاس گل مسعود شجاعی، محمد حسینی مدافع نفت مسجد سلیمان دروازه خودی را به‌اشتباه باز می‌کند و سومین گل تراکتورسازی را در این بازی رقم می‌زند. با این نتیجه تراکتورسازی ۲۹ امتیازی شد و جایگاهش را در رده چهارم جدول تثبیت کرد. نفت مسجد سلیمان هم ۱۵ امتیازی و در همان رده سیزدهم باقی ماند.
در دومین دیدار دیروز تیم پرسپولیس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پدیده رفت و توانست در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسد.علی علیپور (۲۴- پنالتی) و سیامک نعمتی (۳۲) برای پرسپولیس گلزنی کردند تا این تیم با ۳۴ امتیاز به صدر جدول برود و جای سپاهان را بگیرد.پرسپولیس بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی (۷۳- بشار رسن)، امید عالیشاه (۶۶- ماریو بودیمیر) و علی علیپور(۹۱- محمد نادری) آغاز کرد.
دقایق ابتدایی این مسابقه تحت تاثیر بازی هجومی تیم پدیده قرار داشت و تیم میهمان فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. خطرناکترین فرصت پدیده در دقیقه ۸ و با ضربه سر منصوری رقم خورد. علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس این ضربه خطرناک را روی خط مهار کرد.در دقیقه ۲۲ بازیکنان پدیده روی شایان مصلح در محوطه جریمه مرتکب خطا شدند که داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد. علی علیپور این پنالتی را وارد دروازه کرد.بعد از این گل جریان بازی به سود پرسپولیس تغییر کرد و شاگردان برانکو ایوانکویچ کنترل مسابقه را در دست گرفتند. بازی مالکانه پرسپولیس در دقیقه ۳۲ با گل دوم این تیم روی شوت از راه دور سیامک نعمتی همراه بود تا نیمه نخست با برتری سرخپوشان تهران تمام شود.
در نیمه دوم پدیده برای جبران نتیجه جلو کشید و همانند دقایق ابتدایی نیمه نخست هجومی ظاهر شد. بازیکنان پرسپولیس برای حفظ نتیجه، در زمین خود فشرده و نزدیک به هم بازی می‌کردند و روی ضد حملات برنامه داشتند.بازیکنان دو تیم هم صاحب موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای شدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند. برانکو ایوانکوویچ برای تازه کردن نفس تیمش در خط حمله و خط میانی، ماریو بودیمیر (مهاجم کروات) و بشار رسن (هافبک عراقی) را به جای عالیشاه و رفیعی وارد زمین کرد.این تعویض‌ها هم ثمری نداشت و بازی در نهایت با همان نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ۳۴ امتیاز صدرنشین شدند. سپاهان و پدیده هم با ۳۲ و ۳۱ امتیاز در رده دوم و سوم هستند.
روند صعودی استقلال ادامه پیدا می‌کند؟
آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس بین دو تیم پیکان و استقلال برگزار می‌شود. پیکانی‌ها در تعطیلات لیگ تغییرات زیادی داشتند ابتدا جواد نکونام را به عنوان سرمربی انتخاب کردند که در نهایت این انتخاب وتو شد و حسین فرکی هدایت پیکان را برعهده گرفت. اکنون باید دید این مربی با دانش و پرتجربه در پیکان چگونه کار خواهد کرد. بخصوص اینکه پیکان نیم فصل اول را با ۵ شکست پیاپی به پایان برد و هفت هفته است که بردی نداشته است البته این نتایج فاجعه‌بار مربوط به کادرفنی قبلی بوده است.
استقلال اما با سه برد متوالی لیگ را به پایان برد و در آخرین مسابقه نیز ۵ گل به سپیدرود رشت زد تا شرایط این تیم مناسب شود. آبی پوشان در این مسابقه فرصت خوبی دارند تا فاصله امتیازات خود را با تیم‌های بالای سر خود کمتر کنند. آبی پوشان در تعطیلات لیگ تغییراتی داشتند و پس از جدایی نویمایر و الحاجی گرو ، امید نورافکن،گادوین منشا، اسماعیل کونزالس و پاتوسی را جذب کردند. ضمن اینکه فرهاد مجیدی هم به عنوان مربی جدید وارد کادرفنی استقلال شده است.این مسابقه یک دیدار خارج از خانه برای استقلال محسوب می‌شود با این حال قطعا هواداران استقلال تمامی سکوها را از آن خود می‌کنند تا اولین برد تیم محبو‌ب‌شان را در دور برگشت ببینند. بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید.