kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

اخبار کوتاه از فوتبال



  درخواست سرمربی استقلال از هواداران :
به بازیکنان جدید فرصت بدهید
سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید در هفته‌های گذشته مشکلاتی داشتیم که مستقیم به تیم وارد می‌شود و روی شانه‌های من است.
وینفرد شفر، سرمربی تیم استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با پیکان اظهار کرد: همیشه دوست دارم ببریم، ببریم و ببریم. در روزهای اخیر با تمرکز بالا تمرین کردیم. بازیکنان جدید به تیم ما اضافه شدند. منشا شرایط متفاوتی داشت و نمی‌توانست زودتر به تیم‌مان ملحق شود.او ادامه داد: چند بازیکن دیگر دیرتر اضافه شدند و نیاز است که به هماهنگی برسند و با سایر بازیکنان به درک تاکتیکی برسند. هر زمان که می‌خواهیم بازی‌ها را شروع کنیم، مثل نیم فصل اول، یک سری مشکلات داریم.سرمربی آلمانی استقلال درباره استفاده از بازیکنان جدید تیمش از جمله گادوین منشا، اظهار کرد: هنوز شرایط مشخص نیست. منشا امروز به تمرین ما می‌آید. شاید ترکیب و نوع بازی ما برای او جدید باشد. از الان نمی‌توانم درباره وضعیت او حرف بزنم. منشا و بازیکنان ما باید سبک فوتبال هم‌دیگر را بدانند و به هماهنگی برسند. من از هواداران می‌خواهم به بازیکنان جدیدمان مثل ایسما، پاتوسی، منشا و نورافکن زمان بدهند. اتفاقی که برای گرو افتاد، نباید برای بازیکنان جدید تکرار شود.وی افزود: وقتی گرو ده دقیقه بازی کرده بود، برخی‌ها علیه او شدند. نباید این اتفاق برای بازیکنان جدید رخ بدهد. باید به بازیکنان جدید فرصت بدهند که خودشان را در تیم پیدا کنند. ما همیشه به هواداران احتیاج داشتیم و انتظار داریم این بار هم به بازیکنان‌مان کمک کنند.
«مسی»به فولاد خوزستان پیوست
رافائل مسی بوولی، مهاجم کامرونی تیم یان بیان چین که سابقه عضویت در تیم ملی کامرون را دارد، با قراردادی به مدت نیم فصل به عضویت باشگاه فولاد درآمد. این مهاجم در سال ۲۰۱۷ میلادی در عضویت باشگاه آپا کامرون بود و در طول ۲۴ بازی انجام شده برای این تیم، ۱۴ گل به ثمر رساند.مسی پس از آن به فوتبال چین انتقال یافت و به این ترتیب در سال ۲۰۱۸ با پیراهن تیم یان بیان در رقابت‌های فوتبال لیگ یک چین در مجموع ۱۴ بازی، ۳ بار گلزنی کرد.مسی بوولی سابقه بازی ملی را در کارنامه دارد و همراه با تیم ملی کامرون در یک دیدار در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برابر زامبیا به زمین رفت.
پیشنهاد شفر  برای بازی خداحافظی ملی‌پوشان پیشین ایران
سرمربی استقلال پیشنهاد کرد که برای ملی‌پوشان پیشین بازی خداحافظی تدارک دیده شود. وینفرد شفر، سرمربی استقلال با انتشار پیامی پیشنهادی برای برگزاری بازی خداحافظی ملی‌پوشان ایران مطرح کرد.متن پیام شفر به شرح زیر است: «در طول سال‌های گذشته، باشگاه‌های لیگ برای تیم ملی، فداکاری‌های زیادی انجام داده‌اند، به خصوص برای جام جهانی و اخیراً برای جام ملت‌های آسیا. اگر فدراسیون بتواند یکی از زمان‌های فیفا را به ما بدهد، همه ما سپاسگزار خواهیم بود. من می‌توانم یک بازی خداحافظی را برای همه بازیکنان فوق‌العاده تیم ملی که در سه چهار سال گذشته به تیم ملی دعوت شده‌اند، تصور کنم. شاید در برابر یک تیم از مشاهیر و چند بازیکن از تیم ملی زیر ۲۱ سال، این امر می‌تواند یک نماد فوق‌العاده برای آوردن باشگاه‌ها، فدراسیون، جوانان و بازیکنان قدیمی با هم باشد. اتفاقی بزرگ در ورزشگاه آزادی. درآمد حاصل از این بازی می‌تواند به خیریه داده شود».
ممنوع الخروجی نکونام به خاطر  استقلال
سرمربی نیم فصل اول نساجی مازندران به دلیل عدم پرداخت کامل بدهی مالیاتی وی در زمان حضورش در استقلال ممنوع الخروج شد. مسئولان باشگاه استقلال چندی پیش و قبل از ضرب‌الاجل AFC بابت مطالبات جواد نکونام مبلغی را به حساب  وی واریز کردند تا مشکل حل شود اما سرمربی نیم فصل اول نساجی مازندران این روزها با مشکل خروج از کشور به دلیل بدهی مالیاتی مواجه شده است. ظاهرا باشگاه استقلال باید 650 میلیون تومان بابت بدهی مالیاتی نکونام پرداخت می‌کرده که تنها مبلغ 450 میلیون تومان آن واریز شده و همین موضوع باعث ممنوع الخروجی و ناراحتی وی شده است.نکونام طی یکی دو روز گذشته از مسئولان باشگاه استقلال خواسته تا مشکل وی را بر طرف کنند در غیر این صورت وی اقدامات قانونی را آغاز خواهد کرد.مسئولان باشگاه استقلال این وعده را به نکونام داده اند که طی روزهای آینده مشکل وی را بر طرف خواهند کرد.
رضایت سرمربی تیم ملی فوتسال
از بازی مقابل صربستان
محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، دو دیدار تدارکاتی مقابل صربستان را یکی از بهترین دستاوردهای سال ۹۷ این تیم توصیف کرد.محمد ناظم‌الشریعه  درباره دو پیروزی تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل صربستان در اردوی این کشور اظهار داشت: طراحی ما به گونه‌ای بود که با تیم‌های فیزیکی چون صربستان بازی کنیم. ما تیم جوانی داشتیم و با شرایط سختی مواجه بودیم. بچه‌ها در بازی اول غافلگیر شده بودند، اما در مسابقه دوم شرایط متفاوتی داشتیم. برای این بازی به شهر دیگری رفتیم و سفیر ایران در صربستان هم بازی را از نزدیک تماشا کرد.«دو دیدار مقابل صربستان بسیار خوب بود و کمک زیادی به ما کرد.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: در مسابقه دوم با نتیجه 4 بر یک از حریف پیش افتادیم، اما تجربه کم بازیکنان‌مان و اشتباهات کوچک آنها باعث شد این فاصله نزدیک شود. مهم این بود که این بازیکنان بتوانند زیر فشار حریف مقاومت کنند و مهم‌تر اینکه کارهای تاکتیکی را به خوبی به نمایش گذاشتیم.سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان با تمجید از عملکرد صربستانی‌ها برای رشد فوتسال در این کشور خاطرنشان کرد: این تورنمنت یکی از بهترین دستاوردهای سال 97 برای تیم ملی بود. ما پیش‌تر با روسیه و اسلواکی هم بازی کرده بودیم، اما صربستان شرایط خاص خود را دارد.